Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Image X10i In-Ear Headphones


jesperw

Rekommendera Poster

Har tidigare haft ett par Bose in-era som jag älskat ljudet i, men aldrig fått att sitta bekvämt. Bytte därför dessa mot ett par Klipsch S4i som sitter skönt. Hittade sedan Klipsch x10 in ear.

http://www.klipsch.com/image-x10i-in-ear-headset

Dessa är dubbelt så dyra jämfört med Klipsch S4i. Är de också dubbelt så bra? Någon som har provlyssnat?

Tack på förhand!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Har tidigare aldrig lyssnat på dem, men bestämde mig för att gå ut på lagret och testa ett par.

 

Så denna korta sammanfattning är baserad på ca 10 minuters lyssnande, inte mer.

 

Jag tycker att ljudet i X10i är överlägset S4i (framförallt renare/schystare bas), dock är jag tveksam till att de är värda så mycket mer pengar.

 

Brukar köra lite Marilyn Manson för att testa hörlurar/headset, då otroligt få klarar av musiken (speciellt alla höga toner) men X10i spelar upp musiken galant. De sitter även väldigt bra i mina öron, har dock aldrig haft problem med att få in-ear att sitta bra.

 

Personligen gillar jag lite mer bas och därför fortsätter v-moda vibrato remote vara mina favoriter.

 

Hoppas detta hjälper lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Okej, bara några minuter till, men ju mer jag lyssnar desto skönare känns basen. Den är renare än v-moda.

 

Undra om jag kommer byta? Känns lite.. konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack Lunarmys! Kundfokus och service som gör mig tårögd av lycka. Ditt svar har övertygat mig.

 

Jag ska försöka få min fru att beställa dem åt mig i bröllopspresent nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, bara några minuter till, men ju mer jag lyssnar desto skönare känns basen. Den är renare än v-moda.

 

Undra om jag kommer byta? Känns lite.. konstigt.

 

Vad jag har förstått på en del forum, bla head-fi.org, så behöver man spela in X10i en del. Jag har aldrig hört talas om detta fenomen, men det låter ju rimligt. Det kanske är därför du upplever ljudet som bättre efter en liten tids lyssnande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Vad jag har förstått på en del forum, bla head-fi.org, så behöver man spela in X10i en del. Jag har aldrig hört talas om detta fenomen, men det låter ju rimligt. Det kanske är därför du upplever ljudet som bättre efter en liten tids lyssnande?

 

Jo, troligen det samt att det tar en stund för öronen att "vänja" sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Stort tack Lunarmys! Kundfokus och service som gör mig tårögd av lycka. Ditt svar har övertygat mig.

 

Jag ska försöka få min fru att beställa dem åt mig i bröllopspresent nu.

 

Tack, det värmer väldigt mycket!

 

Lycka till och grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...