Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stora ficklampstråden


Semmelman

Rekommendera Poster

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Mycke' kaffe har det blitt på vägen :kaffe::borstatanderna:

 

:kaffe:Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spam.gif

 

 

 

 

 

 

 

laugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som iMarc blitt bländad av sin ficklampa så han inte ser att skriva? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hittade denna som CO för. Om den är en nyhet vet jag inte men jag har inte sett den förr. 500 lumen för 300 spänn = fynd i min värld. Jag ska kvista iväg å införskaffa en.

post-363-006052000 1346166867_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna som CO för. Om den är en nyhet vet jag inte men jag har inte sett den förr. 500 lumen för 300 spänn = fynd i min värld. Jag ska kvista iväg å införskaffa en.

Herre min skapare 500 lumen!!! !!! !!! :tappahakan:

 

Tror de uppgraderat för den jag köpte för ett år sen ser nästan likadan ut men skulle bara lysa en 75 lumen eller nåt, å det var inte så illa heller men nu tror jag att jag måste uppgradera, den vill jag bara ha! :foralskad:

 

Berätta berätta så fort du provat den, vill höra precis allt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herre min skapare 500 lumen!!! !!! !!! :tappahakan:

 

Tror de uppgraderat för den jag köpte för ett år sen ser nästan likadan ut men skulle bara lysa en 75 lumen eller nåt, å det var inte så illa heller men nu tror jag att jag måste uppgradera, den vill jag bara ha! :foralskad:

 

Berätta berätta så fort du provat den, vill höra precis allt!

 

Det första jag kan berätta är att CO stängde 18.00 så jag hann inte dit. Det andra är att det finns fler LED-lampor men jag valde ut den kraftigaste av Asaklitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnitt 2 i Asaklitt 500 lumen:

Frun fick i uppgift att inhandla en för hon passerade köpcentrat på eftermiddagen. Expediten konstaterade att de inte var upppackade och gick ut på lagret för att hämta en. Tio minuter senare kom han tebaks utan lampa men lovade att SMS-a när han hittade den. Spänningen är OLIIIIIIIIIIIIIDLIG!!!!!irriteradtjej.gif

...

Hittade en annan känd tillverkare av LED-lampor som hade lite rea hos en leverantör till chefen. 200 lumen för 400:- + moms.chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafalls, lägger du något så viktigt i händerna på din käring??? :chockadskeptisk:

 

Ajajajaj. Nu får du vidbrända kakor när du kommer på besök....phika.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kär-ing! Med ett "r"! De ä nåt annat de. ;)

 

Hursomhelst alltför stor ansvar för att lägga på det täckta könet, skulle du överlåta bilköpet till kär-ingen oxå?? :stjarnsmall::totaltgalen::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kär-ing! Med ett "r"! De ä nåt annat de. ;)

 

Hursomhelst alltför stor ansvar för att lägga på det täckta könet, skulle du överlåta bilköpet till kär-ingen oxå?? :stjarnsmall::totaltgalen::P

 

Nä det är ju klart....whistling.gifrespekt.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och radiostyrda helikoptrar. Nu ska jag köpa en riktig som fungerar!detvarintejag.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo iMarc! Hur blir det med livslängden på batterierna/laddningen då? Håller de längre än nån timme?

Full ljusstyrka (1800 Lumen) drygt 2 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full ljusstyrka (1800 Lumen) drygt 2 timmar

 

Men det tog tre månader att få fram svaret.borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som iMarc blitt bländad av sin ficklampa så han inte ser att skriva? :D

hehe ja du det är som att titta rakt in i solen, det går inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enda super LED diod ger denna ljusstyrka, vad är problemet med att framställa billiga sockel E27 lampor med liknande ljusstyrka som en 60-75W glödljuslampa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnitt 2 i Asaklitt 500 lumen:

Frun fick i uppgift att inhandla en för hon passerade köpcentrat på eftermiddagen. Expediten konstaterade att de inte var upppackade och gick ut på lagret för att hämta en. Tio minuter senare kom han tebaks utan lampa men lovade att SMS-a när han hittade den. Spänningen är OLIIIIIIIIIIIIIDLIG!!!!!irriteradtjej.gif

...

Hittade en annan känd tillverkare av LED-lampor som hade lite rea hos en leverantör till chefen. 200 lumen för 400:- + moms.chockadskeptisk.gif

Tur att det var hos Claes hon handlade.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15194186.ab

 

En enda super LED diod ger denna ljusstyrka, vad är problemet med att framställa billiga sockel E27 lampor med liknande ljusstyrka som en 60-75W glödljuslampa?

Är det något problem med ljusstyrkan? Det jag hört handlade mer om spridning, ljusfärg osv.

 

Mm, väntar på svar fr Clcdcm el Telly... :D

Ursäkta om jag stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysdioder behöver ordentligt med kylning. Svårt att åstadkomma i en vanlig glödlampsform. De skickar nästan all sin värme "bakåt" sett till ljusriktningen, så kylningen behöver vara runt sockeln, t ex aluminiumflänsar. Och ändå kan det bli för varmt om det är dålig cirkulation där den är iskruvad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysdioder behöver ordentligt med kylning. Svårt att åstadkomma i en vanlig glödlampsform. De skickar nästan all sin värme "bakåt" sett till ljusriktningen, så kylningen behöver vara runt sockeln, t ex aluminiumflänsar. Och ändå kan det bli för varmt om det är dålig cirkulation där den är iskruvad.

sant, min lampa blir brännhet så man kan inte röra den där fram vid flänsarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...