Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

appar vill inte laddas ner på telefonen


davvan08

Rekommendera Poster

Nu när jag försöker ladda hem appar till min iphone 4s så händer ingenting! Det står bara "Väntar...". Det går heller inte att uppdatera. Att logga in på appstore och godkänna nedladdningen med mitt lösenord fungerar bra. Men sen händer just inget. Bara en ikon och en laddningsskala som aldrig börjar.

 

Vet någon vad felet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker med både och. Mottagningen är bra den med. Min nya iphone 4s har strulat jättemycket med vanliga mottagningen på senaste, men det är ju inte konstant. Min ipad är kopplad till samma apple konto och apple store och den fungerar det med att ladda hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone har en begränsning för mobildata (på grund av att många mobiloperatörer tar ut extra avgifter eller sänker hastigheten när man överstiger en viss kvot). App:ar kan vara större än musikfiler och då kan de slå i taket för iPhones inbyggda begränsning och då står det "Väntar..." tills telefonen hittar ett wi-fi att tanka hem över istället.

Så det är normalt att inget händer över det vanliga mobilnätet, men för wifi så ska det hända något och om det inte händer något via wifi (alltså trådlöst nätverk till ett modem som är direktuppkopplat mot internet via ADSL eller liknande) så är det något strul någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova med att gå in i Flygplansläge på iPhone så mobilnätet stängs av och så går du in på Wifi och kopplar upp det, då tvingar du iPhone att koppla upp sig på Wifi. Kanske det är växlingen mobilnätet och wifi som strular... därför kan detta vara värt att testa.

 

Eller så hämtar du i datorn via iTunes och synkar över till iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag försöker ladda hem appar till min iphone 4s så händer ingenting! Det står bara "Väntar...". Det går heller inte att uppdatera. Att logga in på appstore och godkänna nedladdningen med mitt lösenord fungerar bra. Men sen händer just inget. Bara en ikon och en laddningsskala som aldrig börjar.

 

Vet någon vad felet är?

Brukar bli så när apparna är för stora (över 20mb ?), Nån begränsning dem har, har jag för mig. Man får tanka ner i datorn och sync'a in dem sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om att stora appar måste gå genom wifi. Då brukar det fungera när jag kommer hem och ansluter till hemmanätverket. Just nu försöker jag med "Opera mini" och den appen ligger ju bara på 3,5 mb. Som jag skrev så fungerar inte ens uppdateringarna! Jag ska testa synka med sladd över datorn.

 

Jag har 5.0.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även många gb kvar på telefonen (runt 40 gb) och utrymme i icloud (2-3 gb)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick till synkningen via datorn. Då installerades de nya apparna. Men uppdateringarna fungerar ej. De står fortfarande i vänteläge. Vad grymt drygt!

 

Läste lite på nätet och för många funkgerar det att starta om telefonen eller logga in och logga ut i app store. Jag är en av de utvalda där detta ej fungerar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ingen mer som har några tips? Var ska man vända sig? Har apple någon mailsupport eller telefon nr? Eller är det telenor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det blir så för mig så brukar jag göra en reset, håll in meny och power knapparna tills äpplet syns, då hoppar uppdateringen igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant! Det hade kanske fungerat för mig. Jag fick dock nyligen pli på telefonen efter att ha gjort en systemåterställning. Är ju väldigt smidigt eftersom allt backas upp och ominstalleras automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har support på 90 dagar för sina produkter, efter detta får du betala för supporten. Det är telefonsupport och info om detta bör du ha fått med produktens handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...