Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows vill inte starta efter installation. Laglig ny lisens!


jkimmegren

Rekommendera Poster

Har installerat Win7 på min mac mini och jag skulle starta om efter installation av grafikdrivrutiner. Men när jag startar om så hänger sig windows i uppstarten..:( Vad i helskotta kan vara fel??

 

Mycket tacksam för svar!!!

 

Kunde inte heller installera drivisarna för nätverket från Windows verktygsskivan som man skulle bränna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, Jag kunde inte ställa in rätt upplösning så darför tänkte jag att verktygsskivan som man var tvungen och bränna hade den.... hoppas du förstår..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör om, gör rätt.

 

När du installerat Win så skall du mata in SL /Lion så du får med rätt drivrutiner från mapp Bootcamp.

Smutsa inte ner med andra drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, Jag kunde inte ställa in rätt upplösning så darför tänkte jag att verktygsskivan som man var tvungen och bränna hade den.... hoppas du förstår..:)

Jag har visserligen inte installerat Windows 7 i Snöleoparden eller senare, men när jag installerade XP i Leopard skulle Mac OS X-skivan matas in efter installation för att macens hårdvarudrivrutiner i Windows-miljö skulle installeras. Därefter antar jag att Bootcampuppdateringarna innehåller uppdateringar av drivrutiner för samma hårdvara. Separata hårdvarudrivrutiner ska man nog inte använda alls. Men jag är inte helt säker. Gör så att du startar i felsäkert läge som jag länkade till. Fungerar det då har du löst problemet, då är det en felaktig drivrutin du lade in, och du kan ta bort den. För att återställa den gamla kanske du ska köra Bootcamp/Mac OS X-skivan (eller hur det nu funkar nuförtiden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, nu fick jag igång skiten. Felet var att jag dubblerade skärmen. Tack iallafall!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara bra! Men tänk alla på att drivrutiner till macens hårdvara normalt inte ska installeras annat än via Bootcamp/installationskivan/mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara bra! Men tänk alla på att drivrutiner till macens hårdvara normalt inte ska installeras annat än via Bootcamp/installationskivan/mappen.

Drivrutiner för grafikkort från Nvidia eller ATI ska inte vara några problem att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Better safe than sorry? ;)

Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...