Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 - "Ingen Service" titt som tätt, dagligen...


thomas89

Rekommendera Poster

Missuppfatta mig rätt, jag älskar iPhone / iOS.. men...

FAN VAD JAG HATAR iPhone / iOS !!

 

Jag köpte en iPhone 4 för närmare 1år sedan, bunden till Tele2 då det är de abonnemang jag använder..

Den började för ett tag sedan visa "Ingen service" titt som tätt, och nu blir det allt oftare och under längre perioder detta sker...

 

Min flickvän köpte en ny iPhone 4 för några månader sedan på Expert, bunden till Halebop då det är de abonnemang hon använder sig av, och samma sak med hennes telefon - "Ingen service" titt som tätt, dagligen...

 

Ibland man kan försöka ringa i timmar utan att komma fram, pga detta problem.. spelar ingen roll om man tar den i flygplansläge och sen sätter igång den igen, eller startar om hela enheten..

Har den beslutat sig för "Ingen service" så är det de som gäller tills den själv bestämmer sig för att få lite service..

 

Jag har:

iPhone 4, inhandlad i Januari 2010.

iOS 5, inte jailbreakad, tele2-abonnemang

(Spelar ingen roll om jag är i gbg eller umeå, samma problem med service kvarstår)

 

Min flickvän har:

iPhone 4, inhandlad för 2 månader sedan.

iOS 4.3.3, jailbreakad, halebop-abonnemang

(Spelar heller ingen roll om hon är i gbg eller umeå, problemet kvarstår)

 

Ingen av oss kör ultrasn0w eller något unlock.

 

 

Vad är problemet med dessa skit telefoner?

Nu talar jag ur ren ilska, skulle aldrig kunna tänka mig en annan lur... men skulle föredra en fungerande och pålitlig lur dock..

 

 

Kan även tillägga att mitt problem startade då jag hade 4.3.2 på den, så jag valde att uppdatera till iOS 5 i hopp om att bli av med problemet, men icke så nicke..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte alls de problemen med iPhone 4.

Fungerar utmärkt där jag bor, men jag bor på landet och landsbygden är generellt bättre gällande mobiltäckning än städer. Detta därför att signalen studsar i städer på grund av byggnaderna och det finns även flera platser i städer som helt enkelt inte har någon service på grund av detta. Det har bl a att göra med de material som används i svenska stadshus och som släcker ut signalen.

Nu kan detta även skilja mellan abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte alls de problemen med iPhone 4.

Fungerar utmärkt där jag bor, men jag bor på landet och landsbygden är generellt bättre gällande mobiltäckning än städer. Detta därför att signalen studsar i städer på grund av byggnaderna och det finns även flera platser i städer som helt enkelt inte har någon service på grund av detta. Det har bl a att göra med de material som används i svenska stadshus och som släcker ut signalen.

Nu kan detta även skilja mellan abonnemang.

 

Så du menar att efter 4.3.2 så började signalerna studsa i städerna men inte innan? Jag har samma problem med min iphone med telia ingen service titt som tätt efter denna uppdatering inga problem innan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Jag förstår din ilska. Haft liknande besvär med min 3GS men då hade jag Tre. Nu har jag bytt Telia och låter ganska 3G vara avstängt eftersom telefonen då ansluter till 2G-nätet som ffa fungerar bättre i vissa stadsmiljöer. 3G-4G signaler har svårt att ta sig fram i byggnader och mellan vilket iofs uppvägs av att man placerar ut påtagligt många fler antenner i städer.

 

Mina tips är:

Prata med din operatör, ibland kan det vara problem med vilka inställningar i telefonen.

Kvarstår problemet reklamera telefonen. Det blir kanske svårt med den jailbreakade dock? Och den andra inhandlad i jan. 2010? Lagen ger dig stöd att reklamera ursprungsfel upp till 3 år?

 

Önskar att jag gjort det senare men själv trodde jag att det berodde på att 3 helt enkelt hade sämre täckning. Nu har jag samma problem med Telia men ingen garanti kvar pga att jag tappat telefonen och spräckt glaset och då kan de alltid hävda att det är den fallskadan som orsakar problemet med täckningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Så du menar att efter 4.3.2 så började signalerna studsa i städerna men inte innan? Jag har samma problem med min iphone med telia ingen service titt som tätt efter denna uppdatering inga problem innan!

 

Kan ju såklart även vara mjukvaran, men då borde det vara känt redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju såklart även vara mjukvaran, men då borde det vara känt redan?

 

Det är väl känt att många fick problem efter uppdateringen. Alla mina kompisar fick detta problem med både iphone 3 och iphone 4. Stod väl mycket här på forumet oxå har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som Apple gjorde med mjukvaran är att de ändrade hur täckning räknas, de ändrade alltså algoritmen (räknemetoden) för visningen för att visningen skulle stämma bättre med verkligheten. De ändrade ingen känslighet för antennerna utan bara räknemetoden för visningen av känslighet.

 

Och det är klart att om det stod tre pinnar tidigare och sen en pinne så blev ju folk förbannade och trodde det var något fel på telefonen...

 

Men återigen - hårdvaran är samma. Mjukvaran ändrade bara den grafiska visningen, inte pillade med hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som Apple gjorde med mjukvaran är att de ändrade hur täckning räknas, de ändrade alltså algoritmen (räknemetoden) för visningen för att visningen skulle stämma bättre med verkligheten. De ändrade ingen känslighet för antennerna utan bara räknemetoden för visningen av känslighet.

 

Och det är klart att om det stod tre pinnar tidigare och sen en pinne så blev ju folk förbannade och trodde det var något fel på telefonen...

 

Men återigen - hårdvaran är samma. Mjukvaran ändrade bara den grafiska visningen, inte pillade med hårdvaran.

 

Skillnad på alla pinnar eller några och ingen service!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Lars heter jag och jobbar på Halebop.

 

 

 

Om du blir nedkopplad med "no service" (Ingen service) prova följande:

 

 

1. Prova stäng av PIN-skyddet under inställningar - Telefon - SIM-PIN

2. gå in på inställningar - allmänt - återställ - återställ nätverksinställn.

 

Starta om telefonen

 

Har löst problemet för en del i alla fall.

 

Ha det !

/Lars L

Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft iphone sen 2007 utan några som helst problem. Iofs har jag fortfarande en 3Gs. Inga problem med tre alls förutom att täckningen är dålig på vissa platser men det är pga 3G frekvensen inte funkar bra i instängda lokaler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, med min iPhone 4 och Tele2, upplevde ganska precis samma sak som du. Mestadels var det 3G-mottagningen som försvann, men ofta tappade jag täckningen totalt. Jag testade "allt", dvs till den grad att jag återställde till fabriksinställningar i iTunes samt att jag bytte ut simkortet - men utan förbättring.

 

Nu, ett par veckor efter att jag lämnat in mobilen (där jag hos återförsäljaren fick höra att jag antagligen skulle få betala frakt mm då personalen inte tyckte att jag hade ett problem som innefattades av garantin) sitter jag och väntar på att få hämta ut en ny enhet, dvs en ny iPhone. Det hela gick på garantin...

 

För min del verkar det lösa sig med att lämna in iPhonen, om än att dessa två veckor utan mobilen varit en lång väntan.... :)

 

Hoppas att det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft samma problem med en 4:a från Telia. Gick först in och fick SIM-kortet utbytt (det kunde tydligen vara defekt). När det inte hjälpte fick vi telefonen ivägskickad och utbytt. Nu funkar den som den ska och kostade inte ett öre - gick på garantin.

Lycka till!

//Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...