Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro 15" batteriproblem


Rollan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min MacBook Pro 15" har nu problem med ett nyinköpt batteri (idag). Det gammla var dött så nytt från apple inköptes. Datorn känner ibland av det och ibland inte (då blir utrymmet där batteristatus visas grått). Datorn hänger sig ofta och är i princip obrukbar. Ett exempel på detta är när jag provar ljudet så visar den att det går till headphones (inga inkopplade). Jag stoppar du in hörlurar, då byter den till de inbyggda.

 

Vad ska jag göra? Eftersom den inte har garanti är jag tveksam på att lämna in den då reparationen på eventuellt fel kan uppnå högre summa än datorn är värd.

 

Tack på förhand

 

/Roy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installera om, strular den efter det så får du lämna på service

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installera om, strular den efter det så får du lämna på service

 

Formatera om datorn eller installera om batteriet? För batteriet har jag provat att installera flera gånger.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatera om datorn eller installera om batteriet? För batteriet har jag provat att installera flera gånger.

 

operativsystemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som många skumma fel. Uppstod dessa samtidigt så de kan ha något samband?

 

Glöm inte backup om du ska formatera. Ett tips är annars att först prova installera om systemet på en extern disk för att se om felet ligger på systemnivå eller hårdvara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite, har också problem med mitt Batteri. Har varit i kontakt med återförsäljaren där jag köpte macen för 1.5 år sedan de säger batteriet är en färskvara och inte går att skicka tillbaks på RMA.

 

Jag tycker detta är väldigt konstigt då batteriet endast har 140 cykler men de påstår jag inte har rätt till något då jag inte tog förlängd applecare. Jag är student och har väldigt begränsad budget och ifrågasatte hur de kunde säga att det var en färskvara och man inte kunde räkna med att ett batteri håller längre än 1 år.

 

Klistrar in lite info här:

 

Batteriinformation:

 

Modellinformation:

Serienummer: 6N91504BE2VLA

Tillverkare: SMP

Enhetens namn: bq20z951

Pack Lot Code: 0

PCB Lot Code: 0

Version av fast programvara: 002a

Maskinvarurevision: 000a

Cellrevision: 100

Laddningsinformation:

Återstående laddning (mAh): 3215

Fulladdat: Ja

Laddar: Nej

Full laddning (mAh): 3317

Statusinformation:

Cykelantal: 146

Skick: Kontrollera batteriet

Batteri installerat: Ja

Amperetal (mA): 0

Volttal (mV): 12403

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att batteri är färskvara är inget konstigt. Det måste motioneras och tas om hand efter konstens alla regler för optimal funktion.

 

Dock så gick apple ut vid lanseringen av Unibody med inbyggt batteri att det ska under normala omständigheter hålla 800 cykler eller ungefär tre år innan man skulle räkna med att behöva byta det. Så jag hade konfronterat dem med detta samt då bett dem bevisa att du misskött batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...