Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra bumpers


Nevzorus

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 4 i svart och ÄLSKAR iPhone 4's design med glas och så. Problemet är att jag vill skydda min telefon men samtidigt kunna röra/se den fina baksidan.. Finns de nåt tips? Har hört talas om bumpers men är inte säker på vad det gör.. Ar läst om att den repar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bumper är en "silikonlist" som du sätter längs kanterna på iPhonen. Den skyddar kanterna, men skapar även ett litet avstånd mellan baksidan/framsidan och underlaget som du lägger telefonen på, vilket minskar risken för att repa glaset. Ett alternativ är att ha en fodral som du har telefonen i när du inte använder den.

 

Har själv inte använt varken bumper eller väska, däremot skyddsfilm. Kostar ca 100 kr och fungerar strålande bra om man monterar den noggrant. Den kan dock släppa lite i kanterna efter ett bra tag, men å andra sidan skyddas telefonen från repor utan att bli otymplig.

 

Skyddsfilm: http://korta.nu/ucxir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte direkt, så om man lägger sin telefon (Medans man har bumpern på) så rör alltså inte iPhone 4's baksida ''bordet'' utan bumpern lyfter den lite högre samtidigt som bumpern rör bordet? Kan du förklara lite bättre? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Jag fattar inte direkt, så om man lägger sin telefon (Medans man har bumpern på) så rör alltså inte iPhone 4's baksida ''bordet'' utan bumpern lyfter den lite högre samtidigt som bumpern rör bordet? Kan du förklara lite bättre? :D

 

Stämmer jättebra. Bumpern "går in" lite på framsidan och baksidan vilket gör att när telefonen läggs på bord, så är det bumper-delarna som ligger mot bordet, inte själva telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så på så sätt så skyddas den? :) Hm.. Har sett många bumpers, eller ja, såna som liknar bumpers och jag har frågat de i affären och bara fått svar som "Den skyddar bara runt kanterna". Ingen har nämnt att den går upp lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Så på så sätt så skyddas den? :) Hm.. Har sett många bumpers, eller ja, såna som liknar bumpers och jag har frågat de i affären och bara fått svar som "Den skyddar bara runt kanterna". Ingen har nämnt att den går upp lite

 

Den skyddas delvis så, men även då (kanske framförallt) på sidorna.

 

Och sen snackas det ju om "dödsgreppet" (inte för att jag upplevet det, men vissa har) och det hjälper bumpern emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns massor av bumpers som fungerar likadant som Apples men som är mycket billigare. Annars finns genomskinliga skal, det kan också bli snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga! Tycker ni att jag ska köpa en Bumper från ett annat företag än Apple? Har läst om att Apples bumper skapar repor på sidorna. :o sen finns de billiga bumpers ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples bumper gjorde "skav"märken på min iP4.. Förmodligen gör andra bumpers det med.

Har beställt heltäckande Gelaskin till 4S nu, får se hur det blir, kan lägga upp bild sen.

Hade Gelaskins både på 3G och 3Gs, men då bara (av naturliga skäl pga designen) på baksidan.

http://www.gelaskins.com/store/phones/iPhone_4/Blow_Fish

Smaksak om man gillar dem eller inte såklart.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Finns det och köpa sidoskydd till sin iPhones kanter osv? Då kan jag ha bumper utan att oroa mig :)

 

Invisible Shield Full Body Maximum Coverage täcker sidorna också

(tyvärr har svenska disten något emot MC och väljer istället Easy Install, så vill du ha MC så behöver du nog tyvärr beställa den direkt från zagg.com)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så på så sätt så skyddas den? :) Hm.. Har sett många bumpers, eller ja, såna som liknar bumpers och jag har frågat de i affären och bara fått svar som "Den skyddar bara runt kanterna". Ingen har nämnt att den går upp lite

 

Bumbers innebär ju att du lägger till något extra på telefonen, det är några extra millimetrar. Telefonen blir alltså något tjockare. Så är det med alla skal eller bumpers, att de adderar lite i storlek till telefonen. Och eftersom kanterna på telefonen blir större på grund av det extra skalet runt dem, så blir det ett litet avstånd mellan kanten och fram eller baksidan av telefonen på någon millimeter eller två. Om du lägger telefonen med baksidan ner mot ett bord så kommer telefonens baksida därför inte att röra vid bordet eftersom sidorna på telefonen har blivit någon eller ett par millimeter tjockare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det och köpa sidoskydd till sin iPhones kanter osv? Då kan jag ha bumper utan att oroa mig :)

 

??? Bumbers är samma sak som sidoskydd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte bumpersidoskydd, utan som sån plastsidoskydd, exakt som den man har på iphones framsida om man vill skydda sin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Men inte bumpersidoskydd, utan som sån plastsidoskydd, exakt som den man har på iphones framsida om man vill skydda sin.

 

Som sagt, Invisible Shield Full Body Maximum Coverage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, Invisible Shield Full Body Maximum Coverage

Tänk dock på att Invisible Shield får displayen att kännas som ett apelsinskal.. (enligt min, och tydligen Teliabutikens åsikt då de bytt till Copter numera..)

Ska man ha bumper kan det vara idé att tejpa runt kanten så du slipper skavmärkena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Tänk dock på att Invisible Shield får displayen att kännas som ett apelsinskal.. (enligt min, och tydligen Teliabutikens åsikt då de bytt till Copter numera..)

Ska man ha bumper kan det vara idé att tejpa runt kanten så du slipper skavmärkena.

 

Eller så har dom mer vinst på Copter..

 

Om man endast ska täcka sidorna (istället för en bumper), så märker man inte av ev annan känsla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tejpa? Förklara lite nu, hur ska det gå? :o

Tja, jag vet inte hur jag ska förklara mera exakt än att täcka metallsargen runt telefonen med tejp innan man sätter på bumpern? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan du säkert, men märkena på ramen lär orsakas av att bumpern flyttar sig ytterst lite och då är det bättre (dessutom betydligt lättare) att tejpa ramen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...