Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gulaktig skärm Iphone 4S


marcus940

Rekommendera Poster

Min skärm på min nya Iphone 4S är gulaktig! Jag har jämfört med en Iphone 4 och då syns det en ganska stor skillnad på skärmarna.

 

Ska det vara så? Eller är det något som är fel?

 

/ Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte inte på det förräns jag hade dem liggande bredvid varandra. Då syntes det att 4S inte var lika vit som

3GS:en. Ska jämföra med tjejens 4:a ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kalibrerar en display korrekt så är inte vitt helt vitt så det ska inte vara helt vitt. Har ni däremot fläckvis gult så är det fel på lcdpanelen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gulaktig försämrar även kvalitén på bilden i from av vissa skuggor mm inte syns, man ser även tydlig skillnad på min iPad samt 4S. Det känns som den inte ska vara så!

 

/ Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte redan visste det så kan jag tala om att de nya displayerna i 4s ser gulare ut då de har en varmare ton än den i 4:an som är kall(blåaktig). Detta för att Apple tycker att en varmare display visar bilder mer naturligt.

 

Så att lämna i lurarna kommer inte ge något då de skall vara så efter apples spec.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt folk är vana vid felinställda displayer. Vitt ska inte vara kritvitt. Kolla på en thxinställd tv tex. Vitt är inte kritvitt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra! Då är det inget fel då! Inte sugen att lämna ifrån mig min 4s nu!

 

Om ni inte redan visste det så kan jag tala om att de nya displayerna i 4s ser gulare ut då de har en varmare ton än den i 4:an som är kall(blåaktig). Detta för att Apple tycker att en varmare display visar bilder mer naturligt.

 

Så att lämna i lurarna kommer inte ge något då de skall vara så efter apples spec.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skiljer mycket på min 3GS och min sambos 4 också, hennes e betydligt gulare än min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt på max ljus-styrka. Stäng av auto-lock.

Låt den ligga på några timmar varje dag under en veckas tid.

 

Min var också gulaktig när jag fick den. Men efter att jag testat detta

så har det gulaktiga i min skärm nu så gott som försvunnit, och skärmen har blivit mycket klarare.

 

Bara ett litet tips som kan vara värt att pröva.

 

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...