Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur är ATI Radeon HD 5770?


Måsägget

Rekommendera Poster

Tjena, har ju en 3,1mac pro ( 2X2,8ghz, med ssd o lite så!)

 

Och hade tänkt uppgradera mitt grafikkort till ett ATI Radeon HD 5770.

Så min fråga e om någon har detta kort och kunde ge mig lite mera kött på benen hur det känns, jämfört med t ex 2600 XT kortet som sitter i org eller så :)

 

Har sökt på forumet men har inte fått något konkret svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du skaffa Apple-varianten (om det finns någon) eller flasha om kortet med drivisar/firmware för Mac OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det vet jag så klart! $260 för Apple varianten har jag fått som pris :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$249,- på Apple Store :)http://store.apple.com/us/product/MC742ZM/A

 

Fast svenska Apple store tar 2.495,- (hm... 10,- för $1,-)

 

$223,- http://www.bhphotovideo.com/c/product/726537-REG/Apple_MC742ZM_A_ATI_Radeon_HD_5770.html

Från: $178,- http://www.google.com/products/catalog?client=safari&rls=en&q=Apple+ATI+Radeon+HD+5770&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=49542131640778840&os=sellers&sa=X&ei=7yCqTuPeG8b04QT0xuWNDw&ved=0CFkQ_QgwBA#start=25

 

- - -

 

Med tanke på att dina $260,- är ≈ 1950,- (med eller utan frakt?) skulle jag nog valt att köpa den på svenska Apple Store. Fri frakt och man slipper ev frakt, tull, moms ... och skulle det vara något med kortet så blir det ju enklare/billigare att skicka returer fram och tillbaks.

 

 

Såg på Pricerunner att det finns för 1.200,- om du hellre vill flasha o sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper den för $259 frakt och momsfritt :) Vill inte ha något flashat kort! Orkar inte med och pilla ifall det blir fel osv med det!

 

Försöker hålla mig till prylar som är ämnade till Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan!

 

Jag har samma Mac Pro som dig med just 5770 kortet.

Kan inte säga att jag är missnöjd direkt...

 

I ett normalanvändande märker man ingen skillnad.

Men när man, som i mitt fall, anväder sig av tyngre applikationer,

typ Motion, som gör mycket beräkningar på just grafikkortet, märker man stor skillnad.

 

Har två skärmar kopplade till kortet, en Samsung 27" och en Panasonic 42" Plasma TV.

Funkar väldigt bra.

Det finns ju möjlighet att ansluta en skärm till men det har jag inte provat ännu.

Ska man klaga på något så är det ju brusigare än 2600 XT kortet eftersom 5770 har en fläkt.

 

Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag har samma Mac Pro som dig med just 5770 kortet.

Kan inte säga att jag är missnöjd direkt...

 

I ett normalanvändande märker man ingen skillnad.

Men när man, som i mitt fall, anväder sig av tyngre applikationer,

typ Motion, som gör mycket beräkningar på just grafikkortet, märker man stor skillnad.

 

Har två skärmar kopplade till kortet, en Samsung 27" och en Panasonic 42" Plasma TV.

Funkar väldigt bra.

Det finns ju möjlighet att ansluta en skärm till men det har jag inte provat ännu.

Ska man klaga på något så är det ju brusigare än 2600 XT kortet eftersom 5770 har en fläkt.

 

Ha det gott!

 

 

Tjena! Tack så mycket! Kör själv mycket photoshop, motion 5, Final Cut Pro X ( Mkt 1080p och raw filer)

 

Märker ibland att min kort inte alltid klarar av Motion 5 när jag drar igång med redigeringen, får upp den i 12fps så det stör jag mig på! Kör ändå bara på en Samsung 2470 HD skärm..

Att den låter kommer jag nog inte bry mig om ändå har 3hd o en ssd internt plus 5stk externa hd's runt den så dom snurrar en del!

 

Men tack för ditt svar! Exakt det jag ville veta! Förhoppningsvis får jag ett av tomten i år!

 

SirKnasen:

Alla Apple 5770 passar i Mac Pro, ifrån 1,1 till den senaste!

5870 har jag läst funkar i 3,1 som lägst!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen... Tyvärr så är det reserverat av mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen... Tyvärr så är det reserverat av mig!

Visst, men du verkar ju inte ha köpt det än.  :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nee... Tvungen o vänta på lönen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe. blir så när man e en gymnasie student... :(

2500kr ifrån apple direkt, finns väl på Ebay för runt $200 + skatt ( För vi alla betalar ju ALLTID skatt på saker köpta utomlands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...