Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lästa brev visas som olästa


Silverfox

Rekommendera Poster

Innan, tror det var innan iOS 5, så när jag läste ett brev i min Mac så försvann den där lilla röda pricken som berättar att jag har olästa mail på min iPhone. Men nu hänger den kvar och gör även så på min iPad. Nu måste jag gå in varje gång och "läsa" brevet för att det ska försvinna. Vad har hänt och hur får man bort detta lilla men irriterande problem?

post-58189-079058600 1319611725_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det hos mig också. Jag har det som exchange.. Hoppas de fixar det till nästa uppdatering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid skönt att veta att man inte är ensam om problemet. Så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte mail på min mac men jag har inga sånna problem på min iphone eller ipad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga sådana problem med mina enheter och jag kör iCloud plus IMAP e-post under egen domän, och iOS 5.

Vilka e-posttjänster kör ni och hur är IMAP-tjänsten konfigurerad hos er?

Och hur har ni ställt in push för e-post? Dvs, automatiskt eller manuell eller i olika intervaller?

Att ni har kvar siffran säger att push uppdaterar långsamt eller inte alls från telefonen till internet och tillbaks mellan era enheter, så se över push-inställningarna i alla enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med iCloud och IMAP och har push förbockad på min iPhone och iPad. Jag har inga problem med min Imac. Hur IMAP-tjänsten är konfigurerad kan jag inte svara på. Vet inget om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...