Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Tre


martin991

Rekommendera Poster

Min hustru, som varit Tre-kund i ca 8 år fick ett samtal från Tre där dom erbjöd henne 20% rabatt i 9 månader för att hon var så trogen kund om hon stannade på det abonnemang hon hade på en gammal 3GS som är mer än 2 år gammalt.

Då bad hon att få köpa en nyare telefon men då försvann rabatten och hon fick samma avtal som alla andra.

 

Så mycket för deras Trogen-kund-kampanj

 

Hon beställer en 4:a och dom glömmer bort henne i över en vecka.

Hon påminner dom och då skickar dom fel telefon till henne och när hon ringer upp kundtjänst säger en snäsig kille till henne:

 

"Tror du inte att om jag hade en sån telefon att jag skulle ha skickat den till dig....."

 

I September ringde hon upp i avsikt att säga upp abonnemanget och då sade kundtjänst att hon kunde ha en "öppen uppsägning" men nu när hon tröttnat och verkligen vill säga upp och byta operatör så finns inga anteckningar om den tidigare uppsägningen.

 

Det riktigt fina är att dom nu nekar henne att säga upp abonnemanget tills hon returnerat telefonen. Dom nekar henne rätten att få säga upp abonnemanget....

 

Tre är riktiga lurendrejare.

 

Så länge ni inte har några problem med teknik, fakturor eller liknande... tacka gud för annars så snor dom er på allt ni äger och har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Är det bara jag som fått en massa brev från Tre om att de ber om ursäkt för leveranstiden?

 

Vi, jag och frun, har fått varsitt brev nu tre dagar på raken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mejl från dem idag där de skrev att leveranstiden var 2-12 veckor. 12 veckor???!!!! Jag ringde givetvis upp och då sa en annan på kundtjänst att 12 veckor låter mycket. Snarare 4. Frågan är vem som utbildar personerna på kundtjänst. Han borde få sparken (ja, nu skojade jag för er som inte fattar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ledsnade och makulerade mina beställningar hos tre. Kollade sedan med kundtjänst var de hade 4s i butik oh åkte sedan och hämtade 2 st 16gb. Problemet löst förutom att det inte blev någon 64gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Någon som fått sin 64 GB från Tre ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va??? Har de inte kommit än???

 

Beställde 15st idag.. De som vill ha 16g får sina om några dagar.. Vi som vill ha 32 eller 64 sa de 8-9 veckor på..

 

:tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis lika illa hos Tele2, jag beställde min 64GB därifrån den 28:e oktober. Då var det sagt att det kunde dröja 2-3 veckor, sen blev det 2 veckor till. Och i tisdags fick jag besked om att det kan ta 3-4 veckor ytterligare. Och det gäller även 32GB, 16GB får man på 2-3 dagar. Suck...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag tycker det är konstigt att tele2 och tre har problem med leveranserna, jag beställde min vita 64gb på telia lördagen den 26:e november i butik och fick den 7:e december, alltså 8 vardagar tog det för dom att leverera.

Dom hade både 16 och 32gb på lager men 64gb var slut.

Jag blev självklart förvånad att jag fick den så snabbt men när jag läser att ni har väntat från lanseringsdagen tycker jag verkar väldigt skumt, verkar som att tele2/tre har gjort bort sig någonstans? Eller så har jag bara väldigt mycket tur :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlängde mitt 3abonnemang med 24 mån igår och plockade ut en sprillans iPhone 4S 16GB i svart. Fanns i lager - både svart och vitt. Toknöjd med mitt val! :D

 

Var nyfiken på att prova Android, typ Galaxy S2 innan jag bestämde mig för en 4S. Lånade därför en Google Nexus One då min gamla 3GS var på reklamation. En vecka med Android räcke för att inse att en ny iPhone var det enda valet. Efter mitt inköp av 4S kan jag bara konstatera att Apple fortfarande gör de tveklöst bästa telefonerna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det helt plötsligt på tre´s hemsida att det går att leverera alla iphones på en vecka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det helt plötsligt på tre´s hemsida att det går att leverera alla iphones på en vecka...

 

Länk..:

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Mobilguider/Kom-igang-med-din-iphone/Leveransinfo-iPhone-4S/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...