Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

In-ear hörlurar


iPwn

Rekommendera Poster

Hej! Letar efter ett par vita in-ear hörlurar. Ska använda dem till min iPad 2 och till min kommande iPhone 4S så mic vore ju bra. Prisklass är väll runt 500-1000kr. Har kollat runt en del men jag tänkte att det finns säkert en hel del kunniga personer här. Lite tips, tack! Med vänlig hälsning, Oscar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Apples egna vita in-earlurar, jag har för mig att Apple får dem tillverkade av sennheiser, de har samma fjärrkontroll som de som medföljer iPhone men är betydligt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par vita Klipsch iMage S4i. Mycket nöjd med lurarna.

post-58189-053608300 1319084098_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med dessa lurar...fast i svart. Tycker dom låter fint plus att det är aldrig nåt trassel med sladden då den är platt.

post-60306-001496200 1319088087_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Ett märke som (tyvärr) är relativt okänt i Sverige är Nixon. Deras The Wire låter grymt bra och finns i vitt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hr.w@ssmann.dk

Jag är väldig nöjd med dessa Denon AH-C260R från hifi-klubben. Tyvvär är min iPhone-utgång sliten :-( Men lurarna absoult optimale - brå bass - och jag er nästen ensam i tåget :D vilket också var årsaken til köppet.

Dom originala tar inn mycket lärm, tycker jag.

post-59249-085221800 1319092398_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med dessa lurar...fast i svart. Tycker dom låter fint plus att det är aldrig nåt trassel med sladden då den är platt.

 

Micken är bättre än Klipsch som tipsades ovan (då micken hamnar närmare munnen), men ljudet har mer fokus på mellanregistret där Klipsch har koll på alla register från bas till diskant. Dessutom har jag trassel med mina a-Jays... trots platt sladd. Jag får reda ut varje gång lurarna har varit i fickan och tycker inte det är någon större skillnad mot exempelvis Klipsch tunnare runda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hr.w@ssmann.dk

Jag kör med dessa lurar...fast i svart. Tycker dom låter fint plus att det är aldrig nåt trassel med sladden då den är platt.

 

Snygga. Och lyten? Bra bass - får man volumet ved Heavy, och fyllet ved klassisk?

Stänger den bra ute anna lärm (noise-reduction)

 

ja - forlåt mit dårliga svensk - jag är dansk ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på jakt efter ett par lurar själv så jag hoppar också in i denna tråd. Jag är inte på mitt trejde par Nocs NS200 och har varit nöjd, men när tre par gått sönder för mig på lite drygt ett år börjar jag ge upp. Jag är inte någon audiofil och är nöjd med ljudet så är det jag fokuserar på istället att mikrofonen ska funka bara (har aldrig haft ett headset där motparten varit nöjd med kvalitén, inte ens Apples original) och sen vill jag att de stänger ute ljud bra (i princip använda de som hörselproppar när man stänger av musiken). Det är just a-Jays four och Klipsch S4i som jag tittat på. Har dock hört att mikrofonen fungerar skti på Klipschen och att a-Jays är för tunga och ofta ramlar ut. Finns det något bättre alternativ eller stämmer inte dessa påståenden?

 

Till TS: Jag har som sagt kört Nocs NS200 i lite mer än ett år och jag tycker de fungerar bra. Att volymkontrollen är platt gör att man alltid trycker rätt, hade ett jädra strul med mina Skullcandy FMJ. Finns även en "bättre version" (vet inte vad skillnaden är) som heter Nocs NS400 som ligger snäppet över i pris.

 

01eaf4ac583981b6cda0b50b5be80ed9b8457c25.jpg?8

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Vill man ha en riktigt bra mikrofon så är det (i vår erfarenhet) bluetooth-headset som gäller :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar också på att köpa nya lurar. a-JAYS Four verkar bra är dock tveksam till den platta kabeln. Tycker t-JAYS Four känns bättre frågan är om det är värt att investera 895:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Funderar också på att köpa nya lurar. a-JAYS Four verkar bra är dock tveksam till den platta kabeln. Tycker t-JAYS Four känns bättre frågan är om det är värt att investera 895:-?

 

Kanske ta en titt på a-JAYS One+ istället?

 

 

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/jays/pressrelease/view/jays-utvecklar-produktlinjen-foer-mobile-music-med-a-jays-one-688047

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade jag varit du hade jag utökat min budget lite och köpt Beats By Dre , har själv dom och är RIKTIGT nöjd.

 

en kompis kör med Bose och är otroligt nöjd med dom också ... så jag hade nog valt någon av dessa två ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl villigt erkänna att visst trasslar sladden på mina a-Jays men det är betydligt lättare att reda ut den än t.ex på Apples egna vita lurar som följer med iPhone.

Jag betalade 594 riksdaler för mina på Teknikmagasinet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade jag varit du hade jag utökat min budget lite och köpt Beats By Dre , har själv dom och är RIKTIGT nöjd.

 

 

Kan inget annat än att hålla med, basen är otrolig för ett par in-ear lurar, tog lite tid för mig att få dom att passa ordentligt men när dom väl sitter så är det underbart, allt ljud omkring stängs ute!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan uppdatera med att jag gick och köpte ett par a-Jays four. Kan inte påstå att jag är mind blown, men de kostade ju bara 600kr. Tycker de sitter helt OK trots att de är snäppet tyngre än vanliga lurar, möjligen att de sitter lite ovant i örat, men har inte provat andra storlekar än medium än. Lurarna känns inte för tunga.

 

Ljudet tycker jag är bra, stänger ute annat ljud bra. Mikrofonen fungerar bättre än på NS200 i avseendet att jag hörs bättre men försökte använda headsetet på tåget och det var tydligen omöjligt, motparten trodde att det var någon annan som hade telefonen och hörde medpassagerarna och utropen högre än mig, alltså fungerar ljudfiltreringen inte optimalt med dessa. I en någorlunda tyst miljö är de dock bra. Knapparna och kontrollen är stor och tydlig, men inte för stor. Den platta designen gör att du alltid prickar rätt på knapparna.

 

Vill också kommentera fortplantningen av ljud i den platta kabeln då det är vad majoriteten av de som klagat på lurarna påpekat. Enligt mig är det INGEN skillnad med hur dessa fortplantar ljud kontra andra in-earlurar, och för mig så är det i det närmaste obefintligt. Den enda skillnaden gällande ljud är att den böjda 3,5mm-kontakten gör att kabeln (naturligt) har lättare för att rotera om man kommer åt den eller om den rör sig i fickan. Detta skapar ett skrap-/brusljud, men det är inte fortplantning genom kabeln eftersom detta ljud uppstår oavsett lurar om du sitter och vrider på kontakten. Har inte provat att springa i dessa lurar men kan inte tänka mig att detta är något problem då de funkar strålande att ha både hängandes fritt eller under en jacka när jag promenerar. Kontentan av detta blir alltså att om du oroar dig för den platta kabeln men har andra in-earlurar idag så sluta oroa dig för det. Hur de sitter i övrigt och ljudkvalitén kan man bara ta reda på genom att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Iphonebutiken

Den verkar trevlig. Någon aning om när den släpps i butik?

 

Enligt leverantörens hemsida: Leveranstid: 2011-12-05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygga. Och lyten? Bra bass - får man volumet ved Heavy, och fyllet ved klassisk?

Stänger den bra ute anna lärm (noise-reduction)

 

Basen med iPhone ställd på flat (ingen EQ) är i praktiken icke-existerande. Det är ljust och skränigt.

jag har ställt EQ på små högtalare för att det ska gå att lyssna på. Detta låter även varmare.

Klipsch har bättre koll på alla register.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Av råden som jag bland annat läst i den här tråden gick jag och köpte mig ett par A-Jays four.

 

Sämre skitlurar får man leta efter. Inget fel på ljud eller mic men eftersom sladden är så styv så fortplantar sig i princip allt ljud rätt in i örat. Och eftersom öronen fylls ut av kuddarna skrapar och låter det hela tiden när man rör sig.

 

Köp endast dessa lurar om du ska sitta helt still när du lyssnar. För egen del tänker jag försöka reklamera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Sämre skitlurar får man leta efter. Inget fel på ljud eller mic men eftersom sladden är så styv så fortplantar sig i princip allt ljud rätt in i örat. Och eftersom öronen fylls ut av kuddarna skrapar och låter det hela tiden när man rör sig.

 

Köp endast dessa lurar om du ska sitta helt still när du lyssnar. För egen del tänker jag försöka reklamera dem.

 

Men gäller inte detta ALLA in-ear-lurar?

 

Tycker alla jag har testat har lidit av samma problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade länge innan jag hittade mina nuvarande lurar och är mer än nöjd så jag kan rekommendera Skullcandy FMJ w.Mic -Chrome 380 kr(cdon.com). Sanslöst bra ljud med djup bas och suveränt mellanregister/diskant.

Kan bara hålla med beskrivningen som finns om dessa lurar på cdon.com

 

"Metallkabinettet och den välutvecklade elementkonstruktionen pumpar vildsint ut metallpenetrerande decibel som inte ens WonderWomans guldarmband kan stå emot. Skulle det mot förmodan vara någon som vågar ringa dig medan du diggar till Volbeats senaste så kommer du inte att missa det, men du väljer om du vill svara eller inte. Decibelvarning utfärdas!

 

Det finns en mikrofon på sladden som gör att du kan använda hörlurarna som headset till din HTC, iPhone eller Blackberry."

 

Har en flätad kabel som inte trasslar lika lätt och de sitter med perfekt passform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...