Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka SMS & MMS gratis till/från utlandet med iMessage?


Silverfox

Rekommendera Poster

Om jag är i utlandet och surfar med min iPad/iPhone kan jag då skicka och ta emot SMS & MMS från andra iOS5-eneheter gratis eftersom jag skickar det via nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. SMS och MMS har inte blivit gratis bara för det finns iMessage.

 

Du blandar nog ihop det lite.

SMS är fortfarande SMS och MMS är fortfarande MMS. Du kan dock numera skicka ett iMessage istället för SMS och MMS. Det kostar olika beroende på vad datatrafiken ksotar där du befinner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det är ju just det jag menar, som rubriken säger, iMessage och kontakten med andra iOS5-enheter när jag är utomlands och surfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då kostar det vad datatrafiken kostar i det land du befinner dig i. Gissar på att SMS/MMS är betydligt billigare att skicka om man befinner sig utomlands än 3G data. Använder man wifi utomlands så blir det nog billigare beroende på om man måste betala för wifi eller inte.

Din fråga är lite svår att svara på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har ett erbjudande på 49:- per dag för datatrafik upp till 20 MB, som jag tänkte använda mig av nu när vi åker till Portugal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter riskabelt. Jag skulle nog hålla mig till wifi i utlandet. 20MB är liksom ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte 20 gb räcker till surf, kolla mail, nätet. Titta på kartan när vi kör osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte 20 gb räcker till surf, kolla mail, nätet. Titta på kartan när vi kör osv?

 

20 megabyte. Inte gigabyte. 20MB förbrukar man med 3-4 laddningar av aftonbladet.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt. 20 MB ska det så vara. Så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att försök att hålla dig till wifi :) men när jag va i turkiet så kunde man nästan vart som helst skaffa ett lokalt simkort med surf. Så om du skaffar ett kontantkort i portugal och laddar det med ett par hundra så klarar du dig länge :) rekommenderar att kolla upp vad dem har för kvalité på sitt 3g nät innan du köper det men det är min rekomendation :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är det bästa att hitta ett kontaktkort. Men är det lätt tror du att hitta ett mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säljs ipad i turkiet också så det borde inte vara några problem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag säkert, att det säljs iPad i Turkiet och även i Portugal som jag ska till. biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du inget wifi på hotellet ? löser ju problemet ganska lätt ... kostar nada såvida inte wifi kostar att utnyttja ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på många hotell och det är inte alltid WI-FI är gratis. Långt ifrån. Ibland har jag fått betalat 10 € för en kväll. Sen vill jag ha tillgång till nätet under dagen också då man är ute och rör på sig. Den här gången ska vi bila i Portugal och kommer att vara på resande fot hela tiden. Perfekt med en iPad som man kan använda till allt när man har en uppkoppling. Men jag känner nog att det bästa är att hitta ett kontantkort eller att använda sig av Telias erbjudande, 49:- per dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...