Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Push mail


bpl

Rekommendera Poster

Efter uppdateringen till iOS 5 funkar inte min push mail via Yahoo! och Gmail. Exchange push funkar.

 

Är det bara min lur eller...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika för mig :( Har provat att stänga av mail appen helt och även göra "hård" omstart med hemknappen intryckt. Enda jag inte provat är återställning.... dryyygt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika för mig :( Har provat att stänga av mail appen helt och även göra "hård" omstart med hemknappen intryckt. Enda jag inte provat är återställning.... dryyygt

 

 

Använder du "Gmail" eller "exchange" till ditt gmail konto??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du "Gmail" eller "exchange" till ditt gmail konto??

Oj, glömde nämna att jag använder Yahoo, och det funkade utmärkt med push innan uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om Gmail skickar push? Det finns ingen push inställning i inställningarna för Gmail.

 

Återställde luren igår och push funkar fortfarande inte med Yahoo!

 

Som sagt push funkade utmärkt med 4.3.5. På Yahoos forum är det fler som har samma problem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, jag har fått push att funka med Yahoo! nu men det funkar inte som förut. Jag stänger alltid ner appar som körs i bakgrunden (dubbelkickar på hemknappen), låter jag mail appen vara igång så pushas mailen från Yahoo!

 

Min jobb Exchange e-mail pushas även om mail appen är nedstängd.

 

Bugg i iOS 5 kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frankiethefish

jag har också strulet med push att jag måste låta mail appen vara öppen för att det ska funka?? har migrerat ett mobile me konto som funkade klockrent med ios4 och SL men med ios5 och Lion så funkar bara push när mail appen är öppen. Jag har testat att plocka bort kontot för att lägga in på nytt, jag har testat starta om push, jag har testat hard reset MEN inte total återställning av telefonen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...