Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara appar vid uppgradering av iOS 5


henkea89

Rekommendera Poster

Hej!

 

När man uppgradera till iOS 5 ikväll vill jag ju gärna ha kvar de appar som jag har i min iPhone 4. Men hur sparar jag dom för innan jag uppgraderar, för att senare föra över de till telefonen igen när uppgraderingen till iOS 5 är klar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När man uppgradera till iOS 5 ikväll vill jag ju gärna ha kvar de appar som jag har i min iPhone 4. Men hur sparar jag dom för innan jag uppgraderar, för att senare föra över de till telefonen igen när uppgraderingen till iOS 5 är klar?

 

 

 

Du behöver inte göra någonting om dom finns i iTunes så sköts det automatiskt.

Har du aldrig uppdaterat OS:et förut i din iPhone så du vet hur det fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte göra någonting om dom finns i iTunes så sköts det automatiskt.

Har du aldrig uppdaterat OS:et förut i din iPhone så du vet hur det fungerar.

 

Men vad händer med appar som Apple pga ändrad policy tagit bort från App Store?

Har bland annat en app, WifiTrack, där jag enkelt kan se vilka nätverk som finns i omgivningen samt deras krypteringsnivå.

Den vill jag ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad händer med appar som Apple pga ändrad policy tagit bort från App Store?

Har bland annat en app, WifiTrack, där jag enkelt kan se vilka nätverk som finns i omgivningen samt deras krypteringsnivå.

Den vill jag ha kvar.

 

Jag har kvar VLC och den har dom tagit bort från App Store men fungerar fast dom ändrat policyn.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är kvar för du har ju dem lokalt i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är kvar för du har ju dem lokalt i din dator.

 

Ja och? Det har väl Balooba också eftersom den finns i hans iPhone.

Jag tolkade Baloobas fråga att programmet skulle sluta fungera genom den nya policyn som man fått acceptera.

 

Svaret på första frågan är att har man programmen sparade i iTunes så är dom inte borta efter uppdateringen till iOS5 utan man får tillbaks dom genom att synka efter uppdateringen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har man uppgraderat till iOS5 så hjälper ingen synkning för att få WifiTrack att fungera igen. Ikonen finns kvar i iTunes samt iPhone. Appen starter dock inte längre. Man blir förb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man uppgraderat till iOS5 så hjälper ingen synkning för att få WifiTrack att fungera igen. Ikonen finns kvar i iTunes samt iPhone. Appen starter dock inte längre. Man blir förb...

Skulle snarare tro att det beror på att appen hänger sig pga interna förändringar i systemet än att apple "Blockerat" den.

Du borde klaga till skaparen och säga att den bör uppdateras.

 

EDIT: Är WifiTrack numera bortplockad från Appstore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...