Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går inte att skriva ut


Pretenderx

Rekommendera Poster

När jag ska skriva ut något i Photoshop Cs 5 så går jag in på Print... men när jag sen väljer print settings eller trycker på någon annan knapp så stängs photoshop ner. Jag har precis bytt från Pc till mac och där fungerade skrivaren bra. Men inte nu. Vad kan det vara för fel? Skrivaren jag har är Canon ip4850 och jag har installerat de senaste drivrutinerna från canons hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska skriva ut något i Photoshop Cs 5 så går jag in på Print... men när jag sen väljer print settings eller trycker på någon annan knapp så stängs photoshop ner. Jag har precis bytt från Pc till mac och där fungerade skrivaren bra. Men inte nu. Vad kan det vara för fel? Skrivaren jag har är Canon ip4850 och jag har installerat de senaste drivrutinerna från canons hemsida.

Har skrivaren någonsin fungerat på Mac? (Alltså i ett annat program)

Kan du i Photoshop spara som PDF i utskriftsdialogen?

Kan du i Photoshop skriva ut på annan skrivare? (Om du har någon).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivaren har aldrig varit kopplad till en mac innan.

Jag provade att koppla in en annan skrivare och då kan jag komma åt inställningarna i print settings. Så alltså måste de vara något fel på skrivare. Hur går ja vidare nu? Jag vill använda skrivaren som ja kopplade in först.

tack för hjälpen!

Uppdatering:

Tänkte efter lite och tog fram skivorna som följde med skrivaren. Installerade det och nu funkar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Min uppfattning är att Canon har svårt för mac. Canons suport är det värsta jag varit med om, bara den räcker för att rekommendera ett annat fabrikat av skrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...