Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför tjuter skrivaren?


norda72

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Jag äger en skrivare av märke HP Color LaserJet CP1515-n sedan ett drygt halvår. På sistone har den börjat låta illa. Så fort den skriver ut eller kalibrerar så uppkommer ett tjutande ljud, ungefär som tutan på en lastbil. Det är lite toner i den nu, men svart är nypåfyllt. Det är rött, blått och gult som är snart slut, är 12 procent kvar av alla tre. Det verkar som om något har torkat, men det kanske är fel slutsats.

 

Sedan skriver den överlag ut för mörka utskrifter. Monokroma sidor blir alldeles för mörka, ansikten blir svåra att se och ett grönstick blir det också. Även färgutskrifter avviker mycket från objektet på skärmen. Har just fått veta att bläckstråleskrivare är bra mycket bättre på bilder än laser. Jag trodde ända tills nu att det var tvärtom, eller likställt mellan de båda teknikerna.

 

Det tjutande ljudet måste peka på något fel. Ska jag lämna in den för service? I så fall måste det gå på garantin för jag har bara haft den sedan slutet av november 2010. Dumt nog köpte jag den på Dustin Home som jag är osäker på ger någon garanti för sina varor. Men det ska jag kanske låta vara osagt.

 

Finns det billiga färgkopiatorer som viker och häftar A3-utskrifter? Nej det gör det nog inte. Mellan 50 000 och 100 000 får man nog betala för en ny sådan maskin.

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist, Bollnäs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...