Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kan man få för en Mac Pro 2009 med Cinema skärm LED 24"


Speed78

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en dator som jag köpte för att redigera film på men det har ju aldrig blivit av utan den står ensam i källaren....

Så funderar på att sälja den och skaffa den nya Air i stället.

Försökt kolla runt vad man kan tänkas sätta för pris på den/dom men blir inte riktigt klok.

Den har ca:1 år Apple care kvar på skärm och dator. Sitter 3 st 1gigs diskar i men dom lär ju inte spela roll om om dom är med eller inte? och Snow leopard finns med.

 

Tack på förhand

 

//Stefan

 

Det är en sådan här..

 

Two 2.26GHz Quad-Core Intel Xeon "Nehalem"

6GB (6x1GB) of 1066MHz DDR3 ECC memory

640GB Serial ATA 3Gb/s 7200 rpm

18x SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

NVIDIA GeForce GT 120 with 512MB GDDR3 memory

 

 

(Är det helt fel forum så ber jag om ursäkt är ny här.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har en dator som jag köpte för att redigera film på men det har ju aldrig blivit av utan den står ensam i källaren....

Så funderar på att sälja den och skaffa den nya Air i stället.

Försökt kolla runt vad man kan tänkas sätta för pris på den/dom men blir inte riktigt klok.

Den har ca:1 år Apple care kvar på skärm och dator. Sitter 3 st 1gigs diskar i men dom lär ju inte spela roll om om dom är med eller inte? och Snow leopard finns med.

 

Tack på förhand

 

//Stefan

 

Det är en sådan här..

 

Two 2.26GHz Quad-Core Intel Xeon "Nehalem"

6GB (6x1GB) of 1066MHz DDR3 ECC memory

640GB Serial ATA 3Gb/s 7200 rpm

18x SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

NVIDIA GeForce GT 120 with 512MB GDDR3 memory

 

 

(Är det helt fel forum så ber jag om ursäkt är ny här.)

 

Med specifikationerna du skrivit skulle ett rimligt pris vara 14.710 SEK inklusive moms för bara Mac Pro.

 

Apple Cinema LED 24" kanske du kan få runt 7-8000 SEK för. Förutsatt att allt är i bra skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Cinema LED 24" kanske du kan få runt 7-8000 SEK för. Förutsatt att allt är i bra skick.

 

Skulle väl säga att det är rätt överdrivet när man får en Samsung eller LG 24" Led för typ 2000:-.

 

Samt när Apples 27" kostar 9800:-

http://store.apple.com/se/product/MC007ZE/A?mco=MTY3ODQ5OTY

 

och 27" är i regel typ 5000:- dyrare än 24".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle väl säga att det är rätt överdrivet när man får en Samsung eller LG 24" Led för typ 2000:-.

 

Samt när Apples 27" kostar 9800:-

http://store.apple.c...mco=MTY3ODQ5OTY

 

och 27" är i regel typ 5000:- dyrare än 24".

 

Har du rätt i, kollade bara lite snabbt på blocket och det var nog överpriser. Runt 5000 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vass bra maskin. I och med att både den och bildskärm fortfarande är täckta av garanti borde du kunna få ett riktigt bra pris för den om du säljer den som ett paket.

 

Snikigaste nya Mac Pro:n kostar 23 995 kr inklusive moms. Utan bildskärm, med hälften så mycket RAM som det sitter i din maskin och fortfarande bara ett års garanti.

 

Jag tror du kan få 15 000 - 16 000 spänn för den, kanske till och med mer.

 

I och med att det vore en bra produktionsmaskin tror jag det blir betydligt lättare att sälja den via till exempel datalänna http://www.datalanna.se/ som är mer inriktade på företag än via Blocket/Tradera som är mer inriktade på privatpersoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...