Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny uppdatering!


Jensolium

Rekommendera Poster

Nu är det dags igen för att ännu mer förbättra vårt kära OS till version 10.3.7. Gå in i systemuppdateraren om den inte redan har poppat upp i Dock.

 

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...vad vill du :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macintoshianer! Köpte en ny iBook G4 i somras. Hade först OS 10.3.5 som funkade riktigt bra. Uppdaterade sedan till 10.3.6 som inte alls var så bra - badboll, segt, etc. Och nu har jag installerat 10.3.7 som är en katastrof. Dvs, uppstarten tar lite över 4 min varje gång. Har kört allt jag känner till; reparerat behörigheter före/efter, kört alla manus, etc, i Onyx. Uppdaterat prebindings, raderat cache, etc. Uppdaterat skivkataloger i DiskWarrior. Men icke fasiken går uppstarten snabbare för det. Vet dom vad dom sysslar med på Apple...??

 

Undrar Kulle som haft macar utan större problem sedan 1990.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med dig, min iBook törs jag inte starta om snart. :lol:

 

Tyckte förstås att min stationära G4:a bättrade sig lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macintoshianer! Köpte en ny iBook G4 i somras. Hade först OS 10.3.5 som funkade riktigt bra. Uppdaterade sedan till 10.3.6 som inte alls var så bra - badboll, segt, etc. Och nu har jag installerat 10.3.7 som är en katastrof. Dvs, uppstarten tar lite över 4 min varje gång. Har kört allt jag känner till; reparerat behörigheter före/efter, kört alla manus, etc, i Onyx. Uppdaterat prebindings, raderat cache, etc. Uppdaterat skivkataloger i DiskWarrior. Men icke fasiken går uppstarten snabbare för det. Vet dom vad dom sysslar med på Apple...??

 

Undrar Kulle som haft macar utan större problem sedan 1990.

Den första datorn jag _nånsin_ petade på var en Mac... vet inte vad den hette... *för länge sen*... är Apple likadant som MicroSoft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med dig, min iBook törs jag inte starta om snart. :lol:

 

Tyckte förstås att min stationära G4:a bättrade sig lite

Fast bortsett ifrån den över 4 min långa uppstarten verkar såhär efter en kortare prövotid 10.3.7 funka riktigt skapligt på min iBook - måste nog erkännas...

 

Men vad kan den där långa uppstarten bero på? Först går det lika snabbt som vanligt. Men så tar det evinnerlig tid för elementen på den högra delen av Finders menyrad att komma fram. Sedan tar det ännu längre tid för menyerna på den vänstra sidan att visa sig. Men därefter rullar det på som vanligt... Ja, ja, datorer verkar ibland nästan som människor - smått obegripliga... ;-)

 

Kulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Först går det lika snabbt som vanligt. Men så tar det evinnerlig tid för elementen på den högra delen av Finders menyrad att komma fram. Sedan tar det ännu längre tid för menyerna på den vänstra sidan att visa sig. Men därefter rullar det på som vanligt...

Har haft en liknande seg inladdning av toppmenyn sedan 10.3.6,

vilket jag nämnt i en tidigare tråd.

Har inte hittat eller fått någon rimlig förklaring än.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det tvärt om, datorn är snabbare än nånsin, OpenGL blev rejält mycket snabbare med; vilket framförallt märks på spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en liknande seg inladdning av toppmenyn sedan 10.3.6,

vilket jag nämnt i en tidigare tråd.

Har inte hittat eller fått någon rimlig förklaring än.

 

/z

Samma sak här. Jag är fortfarande på 10.3.6 och har den sega menyn.

Det tar runt en minut för den att komma fram helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag med!

 

Jag har trott att det beror på strul med internet. Går inte datorn ut på internet vi uppstart för någon form av kontroll, om man har det specificerat i Systeminställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...