Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpråd - Nya Macbook Air vs. Macbook Pro?


fliipes

Rekommendera Poster

Tjenare, jag har funderar här på och köpa en MacBook Pro eller att köpa en MacBook Air från USA. Det står mellan:

 

MacBook Air: 13-inch : 128GB

- eller

MacBook Pro: 15-inch: 2.0 GHz

 

Användningsområden:

Ska kunna ansluta dem med 2 externa skärmar, att surfa med, och att fixa med filmer och lite sådant. Jag undrar då vilken som ni tycker att jag ska välja. Med den nya MacBook Air som kom, blev jag ännu mer sugen på att köpa den faktiskt.

 

Tagentbordsbyte [svenskt/engelskt] :

Jag har även tittat runt på en massa forum där dom förklarar vilket som är de biligaste och bästa sättet, dock har jag bara hittat rätt gamla inlägg och undrar ifall någon nyligen gjorde detta och har något bra tips på var och hur ? :)

Tack på förhand // Fliipes!!!!

 

 

Axelman städade till detta lätt röriga inlägg... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående tangentbord så kunde man förr bara byta det som en separat del. Nu får du byta hela skalet på datorn för att byta tangentbord. Dyrt och omständigt.

 

Vill man köpa en bärbar mac utomlands så får man gilla läget... Billigare är inte alltid bättre... elaktflin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för svaret iaf, men det funkar väll iaf att använda ÅÄÖ på datorn med instälningar eller ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående utländskt tangentbord. Du lär dig snabbt var ÅÄÖ sitter, problemet är att en hel del andra tangenter hamnar på andra ställen, typ semikolon, plus-tecknet. Sjukt frustrerande....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pusseltunga

Håller med föregående talare. Tycker personligen INTE det är värt att köpa dator från staterna, det eviga sökandet efter tecken är bara vansinnigt.

Visst är det billigare, men jag tycker knappt det är värt det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...