Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Märkligt: Min dator startade av sig själv när jag satte i strömkabeln

Hellfog

Recommended Posts

Varje morgon drar jag ut strömmen till datorn och alla andra prylar. När jag kommer hem nu satte jag i strömkabeln i väggen, och då slog datorn på av sig själv utan att jag rörde datorn.

Kvällen innan hade jag på datorn tills den stängde av sig själv med programmet "Mac Shutdown X". Kan väl inte att ha göra med det?

Vad tror ni vad som hände?

Pocahontas

Kolla i Strömsparare så artt den inte är ibockad att starta om efter Strömavbrott.

Det där lätt jobbigt, ska man verkligen behöva göra det på en några veckor gammal dator?

Pocahontas

Det är väl en iMac du har, då är det så.

Mac Shutdown X är ett tredjepartsprogram och har inget med Mac OS X strömsparfunktioner att göra. Du letar i fel buske.

Pocahontas

Mac Shutdown X är ett tredjepartsprogram och har inget med Mac OS X strömsparfunktioner att göra. Du letar i fel buske.

Det missa jag faktiskt..

Pocahontas

Felet ligger naturligtvis i det programmet..Varför lägga in sånt? Finns ju inbyggt.

Det missa jag faktiskt..

Jag tänkte endast på att TS använder ett tredjepartsprogram utan att förstå vad det har för konsekvenser. Eftersom TS inte vet om det är det fullt förståeligt att missa det. TS kan läsa på om sitt program här.

Felet ligger naturligtvis i det programmet..Varför lägga in sånt? Finns ju inbyggt.

Viste inte att det fanns inbyggt. Kollade lite snabbt på strömspar men missade schemalagda funktioner.

Var ju inte så jag läste manualen på den direkt. Men nu kan jag alla fall ta bort den,

Tackar för hjälpen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...