Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blu-ray playback comes to OS X


Pocahontas

Rekommendera Poster

Testar det nu, tvivlade lite i början att den inte skulle funka men den funkar fin fint. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Nu blir man nyfiken.....

Kan du berätta vilken maskin du kör det med, gärna specifikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir man nyfiken.....

Kan du berätta vilken maskin du kör det med, gärna specifikation.

Jag kör en Macbook (slutet av 2008) (ALU) 4GB RAM 320GB HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The player is a simple drag-and-drop install and works by managing Blu-ray licensing through the Internet' date=' so when you insert a disc and open it with the player, the system will manage the Advanced Access Content System keys and other content management features through the Macgo servers.[/quote']Okej? Det här skulle jag vilja veta mer om hur det funkar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör en Macbook (slutet av 2008) (ALU) 4GB RAM 320GB HD

Vilken BD-läsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Tror han bara spelar upp BD-rip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

richard@ninanu.nu

Hm. testar nu. Bra spelare, snygg. Filmen startar utan meny, bara direkt på. Väljer sub, står inte vilket språk, får testa mig fram. Helskärmsläge ok. Kvalité, ok. Klicka på en "knapp" och FaceBook uppdateras automatiskt.

 

Skaffade en LG...30. Extremt lätt att installera i 2010's mac pro. Uppdaterade toast till 11 pro + HD/BD plug-in. (Inte gratis). Letar ripper, något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar ripper, något tips?
MakeMKV (än så länge beta) rippar till MKV-filer som du kan spela i Plex, VLC etc. (Notera att rippen är 1:1 och inte komprimeras om. Därför blir rippen också uppåt 25-50 GB per film.)

 

Men poängen med Macgos spelare är ju just att slippa rippa, kunna spela skivan i realtid samt inte bryta mot några "lagar och förordningar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratkapten

Testat på iMac 7,1 2,0GHz, MBP 09 2,26GHz, och MB 10 2,4GHz och på alla flyter det perfekt på. Jag spelar rippade BD-skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, intressant. Ska provas. Märkligt jag missat den här tråden så länge.Jag brukar ju iofs rippa BD till MKV för att MKV är ett mycket smidigare format som funkar på alla platformar.

Skadar inte att prova dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...