Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musmatta eller inte till Magic Mouse?


ErKz

Rekommendera Poster

Som titeln säger vad säger ni? Apple har ju gått ut med att det inte behövs.. Men stämmer verkligen det?

 

Jag beställde en QPAD CT WHITE från MaxFPS.se och kommer uppdatera vad jag tycker den 5:e Juli ;)

 

Så vad tycker ni? Behövs det eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på underlaget. På jobbet har jag en musmatta, men hemma kör jag utan. Inte för att trackingen blir dålig utan musmatta, men det låter för mycket att dra runt musen på vissa underlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. Gött ilandsproblem. :)

 

Behövs gör det sällan - bara på vissa konstiga underlag. Musmatta är däremot bra och trevligt och det borde förbättra precisionen litegrann.

 

Min personliga favorit är denna.. http://www.macoteket.se/Categories/Datortillbehor/Moss__Tangentbord/Musmattor/Artwizz_ArtMouse_Pad/prd1217299.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för hjälpen FPS!

 

@mrEmilk Vad menar du? vadå Nej. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vikengunnar

musmatta behövs inte (för musens del iallafall)

men som Mattis.se skrev ovan - beror på vilket underlag du har musen på...

 

kör med musmatta nu, mest för att jag "fick ta över" sones gaming-matta, en QPAD.

funkar bra, men inte mkt bättre än utan (har ett björkfanerat skrivbord) MEN jag kör ju inte spel... Funkar även bra vid nogranna detaljsaker med fotoredigering i Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för hjälpen FPS!

 

@mrEmilk Vad menar du? vadå Nej. ?

 

Jag gillar att hålla det simpelt. :)

 

Fråga: "Behövs det eller inte?"

Svar: "Nej."

 

Ergonomin kan man säga vad man vill om med Magic Mouse men den är en hejare på att fungera på alla sorts underlag. Tidigare möss har jag knappt kunnat använda på vanliga bord och absolut inte om någon sorts plasttidning ligger under. Med Magic Mouse kan man ha den på allt. Apple själva rekommenderar till och med att du inte använder någon musmatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple själva rekommenderar till och med att du inte använder någon musmatta.

 

Intressant. Jag uppfattar inte texten som att de avråder från att använda musmatta - bara att musen funkar lika bra med som utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka mus mattor funkar bäst då för Magic Mouse?, den jag har nu funkar inte alls bra då den är en vanlig tyg matta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka mus mattor funkar bäst då för Magic Mouse?, den jag har nu funkar inte alls bra då den är en vanlig tyg matta.

 

Mitt förslag borde ju i alla fall bli grymt snyggt med Magic Mouse. :D

http://www.macoteket.se/Categories/Datortillbehor/Moss__Tangentbord/Musmattor/Artwizz_ArtMouse_Pad/prd1217299.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är bäst att satsa på mer plastigt underlag än tyg !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använde jag ett tag min mus utan en musmatta under ett par månader, och då blev bordet slitet. Sedan dess ser jag till att använda ett underlag så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till mer passande avdelning. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...