Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad och iPhone värst på att störa flygplanens elektronik


Pocahontas

Rekommendera Poster

Tja, senast jag flög så satt en kille och smekte skärmen på sin ipad under hela starten. Fast om han hade någon radiosändning igång vet jag ju inte. Av någon anledning ska man tydligen stänga av alla elektroniska apparater under start/landning, tydligen även kameror. Undrar hur mycket ett armbandsur kan störa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respektlöst att inte följa de säkerhetsföreskrifter som finns... oavsett om det är på ett flygplan, sjukhus eller om det handlar om att visa andra respekt på en biosalong, teater eller föreläsning.... superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte vad ngt har med ngt att göra i den artikeln, de citerar ett fall där problem inträffade och där en telefon och 3 ipodar hade använts, men det står ingenstans att just en iphone eller ipad ska ha stört ngn flygning.

Aftonfabeln, sveriges version av Fox news...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, senast jag flög så satt en kille och smekte skärmen på sin ipad under hela starten. Fast om han hade någon radiosändning igång vet jag ju inte. Av någon anledning ska man tydligen stänga av alla elektroniska apparater under start/landning, tydligen även kameror. Undrar hur mycket ett armbandsur kan störa?

Vid start och landning har det att göra med att man skall vara beredd att utrymma flygplanet. Inte sitta och vara upptagen med diverse elektriska leksaker som också möjligtvis kan vara ivägen eller rent ut sagt en fara om en farlig situation inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid start och landning har det att göra med att man skall vara beredd att utrymma flygplanet. Inte sitta och vara upptagen med diverse elektriska leksaker som också möjligtvis kan vara ivägen eller rent ut sagt en fara om en farlig situation inträffar.

Ok, så långt tänkte jag aldrig. Men då borde ju även böcker och liknande inte få användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så långt tänkte jag aldrig. Men då borde ju även böcker och liknande inte få användas.

Så mycket vet jag inte. Men man får ju inte ha bordet nedfällt.Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...