Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Wireless Keyboard - Bra kvalitet!


nine

Rekommendera Poster

Får väl lov att dela med mig av något av ett "tips"...

 

Allt görs på egen risk!

 

 

Spillde en halv kopp kaffe med mjölk i mitt tangentbord... Nåväl, vände det upp och ner, torkade febrilt samt blåste med tryckluft. Man slutar aldrig häpnas över hur mycket som lyckas leta sig ner bland tangenterna.

 

Efter lite expresstorkning var det dags för test, vilket naturligtvis resulterade i ett misslyckande. Pairingen gick fint (eftersom den redan var ihopkopplad), men sen levde den sitt eget liv. "Q" blev "N" och backspace blev "q1", plus att en hel hög tangenter bara tvärhängde... Helt enkelt inget som är lämpligt om man ska koda siter och skriva dokument...

 

Så jag letade lite disassembly för tangentbordet, när jag insåg att det är gjutet, limmat och pressat... Skulle säkert gå att få isär med en spackelspade, lite våld och några skärsår (modell minnesinstallation tidig mac mini)...

Inget jag direkt kände mig sugen på. Det var då jag hittade det geniala. En kille som kört sitt Apple Wired Keyboard i diskmaskinen efter att han spillt en sockerhaltig dryck i det.

 

Så jag petade in mitt tangentbord i diskmaskinen (utan batterier ;) ), körde ett snabbprogram på 45grader (utan diskmedel). Torkat några dagar, och funkar nu normalt igen :)

Som sagt, det utförs på egen risk, och jag kan inte garantera att det funkar, men lite roligt var det ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt grymt skön historia! :)

 

Jag har hört om liknande grejer - tror man att tangentbordet är bortom räddning har man ju ändå inget att förlora. Jag skulle nog kunna pröva diskmaskinen om jag var i ett sådant läge.

 

Tack nine!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...