Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över egen app till iPhone


davidgtennis

Rekommendera Poster

davidgtennis

Hej. Jag har just registrerat mig som utvecklare hos Apple. Nu har jag gjort min första, lilla app som jag gärna vill testa på min iPhone. Jag har hittat appen i mitt bibliotek och importerat den till iTunes. Men efter synknoriseringen så vill appen aldrig installeras klart.. vad beror detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna installera appar på en fysisk enhet måste du ha betalat $99. Annars är det bara simulatorn som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort en provisioning profile för din app och telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidgtennis

Har betalat 99 dollar och allt. provisioning profile - ? vad menas med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du kan ju alltid jailbreaka din iPhone och på så sätt kunna få över din app till iPhonen och kunna leka/lära dig mer utan att betala $99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du överför appen till telefonen via xcode. Men du måste först trycka på "use for development" på den enhet du vill lägga appen på i xcode organizer....

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Efter xcode 4 och lite andra uppdateringar hos Apple verkar inte jailbreak funka längre heller.

Eftersom jag inte vill publicera applikationer, mer än på min egna telefon för att det är kul, suger detta.

 

Det suger hårt verkligen hårt. Apple är verkligen ett monopol såklart, inom kort, alltför hårt.

Snart funkar Apple inte på lördagar, som Systembolaget gjorde förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter xcode 4 och lite andra uppdateringar hos Apple verkar inte jailbreak funka längre heller.

Eftersom jag inte vill publicera applikationer, mer än på min egna telefon för att det är kul, suger detta.

 

Det suger hårt verkligen hårt. Apple är verkligen ett monopol såklart, inom kort, alltför hårt.

Snart funkar Apple inte på lördagar, som Systembolaget gjorde förr.

 

Hur hade du själv gjort om det var du som hade utvecklat iPhone? En gratis telefon till alla på jorden samt full tillgång gratis på alla appar i Appstore?

Någonstans måste tillverkaren dra en gräns.

Du kan köra din app virtuellt men eftersom att du faktiskt kan sälja appen svart om du kan tanka över den till telefonen så kan man ju förstå Apples regler.

Det är ett avancerat verktyg de utvecklat (xcode) och någonstans måste man ju ta betalt.

 

Gnäller man för $99 för att kunna tanka över appen till telefonen samt att faktiskt kunna tjäna pengar på den så är man bara snål...du har säkert tagit igen det på appar du inte betalt för i och med att du jailbreakat den.....eller? Rätta mig om jag har fel.

 

Apple är inte något hemskt monster....de gör bra produkter enligt mig.

 

Alla vill ha det bästa men ingen vill betala....så är det alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade du själv gjort om det var du som hade utvecklat iPhone? En gratis telefon till alla på jorden samt full tillgång gratis på alla appar i Appstore?

Någonstans måste tillverkaren dra en gräns.

Du kan köra din app virtuellt men eftersom att du faktiskt kan sälja appen svart om du kan tanka över den till telefonen så kan man ju förstå Apples regler.

Det är ett avancerat verktyg de utvecklat (xcode) och någonstans måste man ju ta betalt.

 

Gnäller man för $99 för att kunna tanka över appen till telefonen samt att faktiskt kunna tjäna pengar på den så är man bara snål...du har säkert tagit igen det på appar du inte betalt för i och med att du jailbreakat den.....eller? Rätta mig om jag har fel.

 

Apple är inte något hemskt monster....de gör bra produkter enligt mig.

 

Alla vill ha det bästa men ingen vill betala....så är det alltid.

 

Fast det finns ju ett väldigt stort jailbreak-community som inte alls pysslar med att cracka och sprida App Store apps utan att faktiskt använder jailbreakandet för att komma åt privata API:n för att kunna göra saker med telefonen som Apple inte tillåter? Exempelvis SBSettings är jag själv ett stort fan av. Eller att kunna installera tor på min iPhone så jag kan surfa anonymt. Finns en hel del coola apps att ladda ner eller köpa genom Cydia.

 

Sen vad gäller frågan om att kunna föra över ens app till sin iPhone utan att ha betalt $99 till Apple så vet jag faktiskt inte riktigt hur man ska göra. Men jag har för mig man får kompilera programmet och sen SSH:a in i sin jailbreakade iPhone och lägga in det där. Finns nog guider om man googlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade du själv gjort om det var du som hade utvecklat iPhone? En gratis telefon till alla på jorden samt full tillgång gratis på alla appar i Appstore?

Någonstans måste tillverkaren dra en gräns.

Du kan köra din app virtuellt men eftersom att du faktiskt kan sälja appen svart om du kan tanka över den till telefonen så kan man ju förstå Apples regler.

Det är ett avancerat verktyg de utvecklat (xcode) och någonstans måste man ju ta betalt.

 

Gnäller man för $99 för att kunna tanka över appen till telefonen samt att faktiskt kunna tjäna pengar på den så är man bara snål...du har säkert tagit igen det på appar du inte betalt för i och med att du jailbreakat den.....eller? Rätta mig om jag har fel.

 

Apple är inte något hemskt monster....de gör bra produkter enligt mig.

 

Alla vill ha det bästa men ingen vill betala....så är det alltid.

Det är ju hemskt vad alla blir bitska när man tycker det e roligare att köra applikationen man gör på sin iPhone utan att betala dessa 99 usd. Snål skulle jag heller inte vilja säga att jag är heller. Och jailbreak handlar inte om att, som du verkar enbart påpeka "få tag i appar?" Utan nej, det finns mer än så man kan göra med telefonen. Varför skulle jag försöka sprida det på en svart marknad. Vilken marknad? Om du menar Cydia så känner jag det själv ganska långsynt gällande mig. Förstår inte varför alla ger sådana reaktioner ifrån sig. Det e väl roligare än en simulator på skärmen? Om man sen är ute efter att tjäna pengar på app, så e det väl klart man vill ha uta den på App store? Och betalar denna avgift för att ha nytta av push funktioner tex? Detta med svarta marknaden var nog lite att ta igen. Finns inga pengar i den amatörnivå jag sitter i, tycker det e spännande bara. Jag ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade något som kanske kan vara användbart:

http://www.alexwhittemore.com/?p=398

 

:ThumbsUp:

Tack så mycket chief för hjälpen och tiden du lagt! :respekt:

 

Men inte riktigt det jag e ute efter :mellow:

 

Det e att få igång 4.1 i Lions miljö, så att man ens kan få igenom builden.

Enkelt i 4.0 Snow Leopard, men inte i Lion..

Man kan få, om ens igenom installationen, sedan bara använda simulatorn.

Men du e helt klart på rätt väg så som jag vill ha det!

 

Det finns dock ett enklare sätt, att koppla direkt till iPhonen, om du nu själv skulle vara intresserad i framtiden :rolleyes:

 

 

OBS!! Vill ju bara påpeka att detta är i utbildningssyfte, inte för olaga intresse.. OBS!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket chief för hjälpen och tiden du lagt! :respekt:

 

Men inte riktigt det jag e ute efter :mellow:

 

Det e att få igång 4.1 i Lions miljö, så att man ens kan få igenom builden.

Enkelt i 4.0 Snow Leopard, men inte i Lion..

Man kan få, om ens igenom installationen, sedan bara använda simulatorn.

Men du e helt klart på rätt väg så som jag vill ha det!

 

Enligt kommentaren längst ner på sidan jag länkade så ska det ju funka med 4.1 med?

 

I tested this after installing Lion OS and Xcode 4.1 it works just fine

 

Fast jag kanske missuppfattar vad du egentligen vill göra? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt kommentaren längst ner på sidan jag länkade så ska det ju funka med 4.1 med?

 

 

 

Fast jag kanske missuppfattar vad du egentligen vill göra? :wacko:

 

Det var jag som läste lite för snabbt på sidan. Gick igenom den lite bättre nu. Och det verkar faktiskt funka som du skriver, för 4.1 :ThumbsUp:

 

Men.. Saken via deras tutorial är den att man måste köra en massa skript för varje app man kör igen efter builden till telefonen som jag förstår det.

Det tidigare som jag visade via dumtuben var sådan att när dem inställningarna väl var gjorda, så har man bara iPhonen inkopplad kör den appen direkt över till telefonen.

Build success > ding! > syns appen direkt på telefonen :)

Så funkade när jag körde 4.0.2 på Snow Leopard. Men på Lion, när Apple tvingar en att köra 4.1 funkar det inte längre.. Det sättet jag nämner iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...