Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP 13' 2,3GHz eller 2,7 GHz?


setreus

Rekommendera Poster

Hej, jag går i tankar att köpa mig en mac book pro. Men jag funderar på vilken. Att jag vill ha 13 tum är givet.

Ska jag välja 2,3 eller 2,7 GHz, alltenativt välja extra RAM?

 

Mitt krävande användande är framför allt stora HD filmer-filer och ett mer avancerat surfande med många funktioner/program igång samtidigt...

 

Finns det någon klok person därute som kan ge mig lite tips!

 

Tack

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jag skulle satsa på mycket RAM. Men kolla priserna. Apple kan vara dyra att sätta i ram från början. Detta kan du göra enkelt själv och garantin finns kvar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är ca 20% i processorhastighet vilket innebär att det kommer knappast att märkas. Geekbench anger ingen stor prestandaskillnad. Vill du märka skillnad så lägg pengarna på en SSD-hårddiskdisk och max RAM-minne. SSD gör att datorn blir riktigt pigg i reaktionerna och max RAM gör att det dröjer läänge innan den knäar under arbetsbelastningen. RAM köper du inte hos Apple...... = dyyyyrt.

post-363-054453900 1308906015_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan med fördel sätta i minne och SSD i efterhand. Köp den "stora" modellen och uppgradera i efterhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägga 2000:- på en knappt märkbar...... 2,7? Det plus en SSD finansierar en 15" fyrkärnig processor som VERKLIGEN ger fartökning!

post-363-089216300 1308908130_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter själv med en 2,7GHz i7:a med 8GB RAM. Riktigt nöjd med denna maskin.

 

En släkting till mig köpte en 2,3GHz i5:a (4GB RAM för de som undrar) för inte så länge sedan. Kan säga att jag märker ingen större skillnad på dem vad det gäller processorintensivt användande, i5:an hade nog räckt för mig också om jag ska vara ärlig.

 

Om jag vore du så skulle jag nog ta en i5:a med 8GB RAM, egentligen inte värt 2000 spänn extra för i7:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...