Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min dator ändrade användare till "hemma"


Ziko

Rekommendera Poster

När jag skulle updatera Itunes, plostlig ändrade data användare till "hemma" istälet min namn & lösenord. Nu har gag stor problem, jag har massa arbette på data och har inte lust att instalera om comp.

Finns någon lösning på detta problem om någon kan hgälpa mig. När jag köpte data OS var redan installerat, så jag har inte skiva, eller kanske finns någon kan man säga univerzall lösenord att börja med, som på mobiler tillexempel "0000"

Data är en Macbook 13,3.

 

Tussen tack på förhand Ziko Rydén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att "hemma" är användaren med administratörsrättigheter, den användare som var inlagd från början i datorn. Det finns inget generellt lösenord för systemet.

 

Om du väljer att logga ut från datorn, kommer inte din användare upp i listan över användare?

 

Om du väljer Systeminställningar - Konton, vad står det i listan där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skulle updatera Itunes, plostlig ändrade data användare till "hemma" istälet min namn & lösenord. Nu har gag stor problem, jag har massa arbette på data och har inte lust att instalera om comp.

Finns någon lösning på detta problem om någon kan hgälpa mig. När jag köpte data OS var redan installerat, så jag har inte skiva, eller kanske finns någon kan man säga univerzall lösenord att börja med, som på mobiler tillexempel "0000"

Data är en Macbook 13,3.

 

Tussen tack på förhand Ziko Rydén

Kontakta den du köpte datorn av och be att få lösenordet, alternativt installationsskivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är något lösenord? Har du provat att låta fältet med lösenord vara tomt och sen trycka OK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...