Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur installera iOS 5 på min iPad?


Tanner

Rekommendera Poster

Jag är registrerad iOS-utvecklare och har installerat iTunes 10.5 beta samt tankat hem iOS 5 beta för iPad 2 wi-fi. Men hur gör jag egentligen för att installera iOS 5 beta på paddan?? Jag kanske är korkad men har inte listat ut hur... Måste man installera Xcode 4.2 och iOS SDK 5 beta oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till avdelningen för utveckling. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installera Xcode 4.2, lägg till din padda via Organizer och välj sedan restore. Leta reda på din .ipsw-fil och kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker att installera senaste iTunes betan, och använda restorefunktionen där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick rådet att göra det via Xcode eftersom en del hade fått problem via iTunes (vet inte om det stämmer dock). Oavsett så var det väldigt smidigt att installera med Xcode och du vill förmodligen ha den betan också, den känns väldigt stabil.

 

Glöm inte att göra en backup först bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker att installera senaste iTunes betan, och använda restorefunktionen där..

 

 

Har tidigare haft problem med att lägga in betor via itunes så därför rekommenderar jag att man gör det via Xcode. Är man sedan en utvecklare så har man antagligen Xcode redan installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...