Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att ansluta Magic Mouse till iMac


mynameisoscarjo

Rekommendera Poster

mynameisoscarjo

Problemet uppstod efter att batteriet i musen tog slut, och den stod en halv dag utan batteri. När jag sedan satte i nya batterier och försökte parkoppla musen med datorn stannar datorn vid denna ruta post-43749-045248800 1307740635_thumb.png , utan att vare sig visa något felmeddelande eller parkoppla musen. Efter att ha väntat i ungefär en timme på bluetooth-programmet, bytt batterier, kollat runt på Apples supportsida tröttnade jag och gjorde ett återbesök här på MacWorld. Finns det någon som har en lösning på detta problem? :)

 

Tack på förhand.

 

post-43749-087085000 1307740659_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Strunta i mitt inlägg. Zappade PRAM, och nu funkar det igen. Borde tänkt på det whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strunta i mitt inlägg. Zappade PRAM, och nu funkar det igen. Borde tänkt på det whistling.gif

 

Jag har samma problem. Jag kan använda musen hyffsat men jag kan inte scrolla osv, mycket frustrerande.

 

Vad menar du med "Zappade PRAM"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Jag kan använda musen hyffsat men jag kan inte scrolla osv, mycket frustrerande.

 

Vad menar du med "Zappade PRAM"?

På vilket sätt är det samma problem?

 

För att svara på första inlägget så behöver du inte parkoppla en enhet för du bytt batteri. Parkoppling låser hårdvaru-ID mellan datorn och tillbehören och det kan inte ändras. En gång kopplad, alltid kopplad sålänge du inte raderar och installerar om systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...