Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lyckas ej att installera iOS 5 beta på iPhone 3Gs


luke1

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en laglig UDID aktivering och varje gång jag försöker återställa min iPhone 3Gs 4.3.3 till iOS 5 beta så får jag alltid i slutet av processen felmeddelandet 1015. Försöker jag att få ut den ur recovery mode med RecBoot så fastnar den med apple loggan för EVIGT och vill inte starta. Det ända jag kan göra är att sätta den i recovery mode igen och återställa tillbaka till iOS 4.3.3.

 

vad ska jag göra??

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en laglig UDID aktivering och varje gång jag försöker återställa min iPhone 3Gs 4.3.3 till iOS 5 beta så får jag alltid i slutet av processen felmeddelandet 1015. Försöker jag att få ut den ur recovery mode med RecBoot så fastnar den med apple loggan för EVIGT och vill inte starta. Det ända jag kan göra är att sätta den i recovery mode igen och återställa tillbaka till iOS 4.3.3.

 

vad ska jag göra??

 

Tack på förhand! :)

 

 

Inte en aning, men du kan kanske kontakta den här snubben? http://www.erijandersson.com

 

Eller googla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp har installerat itunes 10.5. Jag har iPad basebandet 06.15.00, kan det ha något med det att göra?

Fast frågan är ju om det ens lyckas installera iOS 5 beta överhuvudtaget eftersom recovery mode visas vilket inte finns på nya ios 5 betan om jag har rätt??

 

tack igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Och du har den versionen av iOS 5 som är för din telefon? så att du inte har för ipad eller iphone 4 eller nått sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tror att jag har laddat ner den rätta frimwarefilen. Annars borde den inte installera hela vägen till slutet där jag får 1015 meddelandet i itunes? ("iPhone2,1_5.0_9A5220p_restore.ipsw").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att du tar hjälp av supporten hos Apple när det gäller utvecklarfrågor som detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad basebandet gör väl om jag missminner mig att du inte kan installera Apples ipsw-filer utan måste ha de alternativa från jailbreakarna!

 

Rätta mig om jag har fel någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till avdelningen för utveckling. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad basebandet gör väl om jag missminner mig att du inte kan installera Apples ipsw-filer utan måste ha de alternativa från jailbreakarna!

 

Rätta mig om jag har fel någon.

 

Det stämmer säkert. Dev Team varnade folk från att installera ipad basebandet men ändå är det massa folk som gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren!

 

aha okej, såg ingen på internet som hade fått samma fel som jag så förstod inte riktigt...

Men vet någon här var jag kan få tag på en firmware som fungerar? :)

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom precis ut en ny version av tiny umbrella för ios 5 betan, måste vänta lite till för fixrecovery upptatering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...