Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med att skapa en Subdomän


Jerry

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte att man kanske kunde få lite hjälp här. En vän har en hemsida som är gjord i flash, och därmed ej funkar i iPhone och iPad. Innan sidan gjordes om i flash så fanns en fungerande, men lite tråkigare version, och jag blev ombedd att fixa så det funkar i iOS. Gamla hemsidan finns kvar, så jag la alla filer i en mapp, som då blev en subdomän, och jag hade hoppats att det skulle vara så enkelt att subdomänen fungerade korrekt, och sen slänga in ett javascript så den nya känner av iOS , och redirecta dit. Men det fungerar inte riktigt.

 

Sidan visas ej korrekt, och klickar man på länkar i subdomänen, så kommer man till hemsida/#, vilket startar den nya. Något tips hade uppskattats! det är One.com som används.

 

Mvh Jerry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle rekomendera att tänka om helt och hållet.

Gör en ny startsida där man får välja om man vill köra flash eller ej.

Totala flash sidor är inge vidare egentligen, inte om du frågar mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Jenkins

jag skulle rekomendera att tänka om helt och hållet.

Gör en ny startsida där man får välja om man vill köra flash eller ej.

Totala flash sidor är inge vidare egentligen, inte om du frågar mig i alla fall.

 

Yes, det vore såklart det bästa. Dock är det inget jag får göra. Jag har två websidor, en flashbaserad som ska vara startsida, och en utan flash som jag vill ha i en subdomän, och med ett javascript så redirectar jag iOS enheter till subdomänen.

 

Jag kan dock inte få subdomänen att fungera.. Måste jag skriva om den gamla hemsidan, eller borde den funka i sin helhet precis som om den låg på en topdomän?

 

Mvh Jerry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var visst inloggad på polarens konto, lånade hans dator för att svara tidigare, såg det först nu :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- du skall väl helt enkelt se till att använda ”relativa” länkningar i siten, ex:

/135637-hjaelp-med-att-skapa-en-subdomaen/

 

 

istället för ”absoluta”:

https://forum.macworld.se/topic/135637-hjaelp-med-att-skapa-en-subdomaen/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...