Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var hittar jag utvecklare?


carlsson

Rekommendera Poster

Jag har en programidé, men kan inte programmera. Var söker jag efter folk som kan programmera mot betalning?

Det rör sig om OS X, och i längden även iEnheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, istället för att fråga vart du kan hitta dem så borde du göra lite reklam för dig själv och komma med ett bra erbjudande för dem som ska bygga appen.

 

- Har du erfarenhet av mjukvaruutveckling sedan tidigare? (Inte som utvecklare utan som projektledare). Vad har du annars för bakgrund?

- Har du en budget? Är det tänkt att programmet ska generera en inkomst?

- Kommer utvecklarna att få betalt up-front eller efteråt? Delägarskap i ett företag?

- Marknadsföring?

 

Skriver du bara något som är attraktivt kommer folk att svara på ditt erbjudande.. om det finns något. kan vara bra om du skriver den förväntade storleken på projektet också.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Jag hade naturligtvis tänkt att ta upp dessa saker med intresserade, men då måste jag ju hitta några intresserade också...? :propellerbaver:

 

Helt enkelt: Var hittar jag "dem" som du skriver om i första meningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Jag hade naturligtvis tänkt att ta upp dessa saker med intresserade, men då måste jag ju hitta några intresserade också...? :propellerbaver:

 

Helt enkelt: Var hittar jag "dem" som du skriver om i första meningen?

 

Jag tror inte att det är så du ska lägga ut korten. Du bör visa att du är seriös och har en budget redan i din första förfrågan. Och det kan du göra utan att förklara själva idén med mjukvaran.

 

"Dem" eller "Oss" kan du bl.a. hitta i detta forum eller på vilket forum som helst på nätet. Det finns inget speciellt Café i stan där det sitter en massa programmerare som sitter och väntar på uppdrag. :) I Stockholm är situationen lite svår då det är supersvårt att hitta en utvecklare som inte är överöst med jobb.

 

Naturligtvis finns det även ytterst kompetenta konsultföretag. Jag har exempelvis flera vänner och bekanta som lever på att göra iOS och Android-appar. Mac OS X-appar har det varit svårare att tjäna pengar på hittills, men det är på väg att ändras tack vare Mac App Store *gissning*

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att leta på civilingenjörsutbildningarna på universitet/högskolor, exempelvis LTH, KTH, Chalmers, LiTH. Studenter har mycket tid över. Jag tillhör själv den kategorin. Gå dit och sätt upp lappar, fråga runt om någon känner någon som kanske kan vara intresserad. För att få folk intresserade måste du däremot berätta lite mer om din idé och hur du tänkt ut att ersättningen ska se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...