Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP 13' eller MBA 13'?


axelab

Rekommendera Poster

Hej.

Ska byta till mac och behöver hjälp att välja mellan Macbook PRO 13' och Macbook AIR 13'.

Då prisskillnaden endast är 1500 är det ett ganska svårt val.

 

Till skolan och jobbet har jag cirka 1 till 2 timmars resa, och vill ha en dator som gör att den tiden inte är fullt bortslösad.

VIll även kunna slänga upp den på lektionen för att ta snabba anteckningar eller liknande.

 

Saker jag kommer göra på datorn:

Photoshop (cs3/4 oftast)

Final Cut

Spotify

Mail

Surf

Film (1080 till en stor skärm är ett plus)

iWORK

 

Använder aldrig en dator till att spela längre, och jag behöver inte mera minne än 128 gb (hårddisken på MBA).

 

Samt, bör jag vänta tills den nya uppdaterade versionen av MBA 13' släpps isåfall? (enligt detta forum ska det tydligen ske inom någon månad)

 

 

 

Vet att det finns snarlika trådar.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryngemark

Köp en MPB. En MBA kommer kännas för klen. Nästan så att du behöver gå upp till en 15".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Det som är aktuellt är 13" då jag vill som sagt kunna använda den på bussen och liknande.

Märkte precis att MPB 13" har ett integrerat intel 3000 kort, vilket jag har haft förut och det var riktigt kasst,

Har det förbättrats avsevärt på sistone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Det som är aktuellt är 13" då jag vill som sagt kunna använda den på bussen och liknande.

Märkte precis att MPB 13" har ett integrerat intel 3000 kort, vilket jag har haft förut och det var riktigt kasst,

Har det förbättrats avsevärt på sistone?

 

det är inte samma grafkkort som satt i de gamla MB/MBA förut utan ett annat kort som ungefär lika snabb som geforce 320 som det sitter i MBA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske bör definera vidare lite, när jag använder photoshop handlar det om relativt lätt redigering. Och videoredigering är nånting som jag fortfarande håller på att lära mig så snabbheten när jag håller på i det programmet är inte så viktigt.

 

Tack för alla svar som har kommit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryngemark

kanske bör definera vidare lite, när jag använder photoshop handlar det om relativt lätt redigering. Och videoredigering är nånting som jag fortfarande håller på att lära mig så snabbheten när jag håller på i det programmet är inte så viktigt.

 

Tack för alla svar som har kommit!

Noterat. Men en MBA kommer fortfarande vara för klen. Det är en nischad dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBA med Sandy Brisge som sägs dyka upp i sommar borde klara av det trådskaparen frågar efter, men ett säkrare val är ju alltid en kraftfullare dator.

Däremot så har MBA högre upplösning på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...