Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Döda pixlar på ny Macbook Pro 15"


jHallsten

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag fick min nya Macbook Pro 15" för drygt två veckor sedan och upptäckte igår att jag har tre döda pixlar. Två pixlar lyser rött och en lyser blått. Man ser bara dessa när skärmen visar mörkt sken.

 

Jag köpte den dyrare skärmen (högupplöst antiflex widescreen) för ca 1350 kr extra så det känns lite surt att får döda pixlar när man lagt ner extra för att få en bra skärm. Jag har haft flera Macbooks tidigare men jag har inte haft det här problemet tidigare.

 

Nu kommer min fråga.

 

Kan jag, på garantin, byta skärmen pga döda pixlar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är från fall till fall, ring Apple 0771-199 519.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

 

Jag får ringa dem på måndag alt. gå in till MacRent i Stockholm och be dem kolla. Råkar du/någon ha någon aning om i vilka fall de (inte) accepterar byte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar mycket om var pixlarna sitter på skärmen.. Om du ringer Apple och förklarar läget, drar på lite om hur viktigt skärmen var för dig (att du specialbeställde matt skärm etc etc) så tror jag sannolikheten är stor att de går med på att byta skärmen.... tror Apples interna dödapixelregelmanual läckte ut på internet för ett tag sedan, har den inte framför mig nu men om jag inte mins fel så byter de inte ut skärmar med mindre än 7 döda pixlar som standard.. Dock är det en rutin som de inte behöver följa, så ring och tjata lite så går det nog bra.. handlar nog mycket om hur du beter dig i telefon och vem du får prata med.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...