Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Care för iPhone 2g?


AppleBehnam

Rekommendera Poster

AppleBehnam

Hej!

Jag har en fungerande iphone 2g som inte har garanti kvar.

Jag undrade om jag kan tekna ett apple care nu då den fungerar?

Eller är det helt slut med garanti för iphone2g?

Tacksam för snabba svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en fungerande iphone 2g som inte har garanti kvar.

Jag undrade om jag kan tekna ett apple care nu då den fungerar?

Eller är det helt slut med garanti för iphone2g?

Tacksam för snabba svar

 

AppleCare kan du bara teckna inom garantitidens första månader, sen är det försent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleCare kan du bara teckna inom garantitidens första månader, sen är det försent.

Vad jag vet är det under hela garantitiden man kan teckna den. Citat från Apples hemsida:

 

The AppleCare Protection Plan can be purchased only while your iPhone is still covered under the standard one-year limited warranty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet är det under hela garantitiden man kan teckna den. Citat från Apples hemsida:

 

 

 

Jag missade 12, "under garantitidens första 12 månader" skulle det självfallet vara, och inget annat... sorry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleBehnam

Kan man inte täkna nån försäkring på mumien eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Varför ?

Du har en telefon som är värd ca 1000kr och som skulle kosta mer än så att laga om du fick en spricka i glaset.

Helt meningslöst enligt mig.

Det är bara i fall telefonen inte är hel och du vill utnytja försäkringen för att få den lagad.

Men det blir lite svårt det där, då försäkringsbolag gör avdrag för ålder, och en iphone 2g skulle i försäkringsbolagets ögon vara värd nånstans runt 500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ?

Du har en telefon som är värd ca 1000kr och som skulle kosta mer än så att laga om du fick en spricka i glaset.

Helt meningslöst enligt mig.

Det är bara i fall telefonen inte är hel och du vill utnytja försäkringen för att få den lagad.

Men det blir lite svårt det där, då försäkringsbolag gör avdrag för ålder, och en iphone 2g skulle i försäkringsbolagets ögon vara värd nånstans runt 500kr.

 

Det där stämmer inte riktigt. De flesta försäkringsbolag gör ett åldersavdrag på 20% per år. Så skulle vi med ett räkneexempel anta att telefonen ursprungligen kostade 6000:- så skulle den idag vara värd ungefär 2500:- Att det sen inte lönar sig att försäkra en gammal produkt (förutom det uppenbara att inget bolag skulle göra det heller) är så klart en annan femma. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleBehnam

Nej det är en hel 16gb men tänkte för säkerhetsskul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det där stämmer inte riktigt. De flesta försäkringsbolag gör ett åldersavdrag på 20% per år. Så skulle vi med ett räkneexempel anta att telefonen ursprungligen kostade 6000:- så skulle den idag vara värd ungefär 2500:- Att det sen inte lönar sig att försäkra en gammal produkt (förutom det uppenbara att inget bolag skulle göra det heller) är så klart en annan femma. smile.gif

Mobiltelefoner brukar vara lite speciella.

T.ex. har if följande

6 månader gammal 70%

12 månader gammal 50%

24 månader gammal 30%

36 månader gammal 20%

48 månader gammal 10%

60 månader gammal 0%

(detta ur if-s stora hemma villa försäkring) http://www.if.se/web/se/SiteCollectionDocuments/Private/Stor%20VillaHem/2011/StorVillaHem.31279_3.pdf

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobiltelefoner brukar vara lite speciella.

T.ex. har if följande

6 månader gammal 70%

12 månader gammal 50%

24 månader gammal 30%

36 månader gammal 20%

48 månader gammal 10%

60 månader gammal 0%

(detta ur if-s stora hemma villa försäkring) http://www.if.se/web...Hem.31279_3.pdf

 

IF är ett kapitel för sig min vän. De tar dubbelt så mycket betalt som alla de andra försäkringsbolagen och tillhandahåller samtidigt sämre villkor och förutsättningar för sina kunder. Jag kollar av de olika bolagens erbjudande varje år, så trust me I know. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleBehnam

Vad gäller trygghansa?Hur mkt själv risk ska man ge om jag exempel råkar tappa den och den får typ ett glass spräkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer kosta mer än det smakar den dagen du försöker lösa en drulleförsäkring och skulle inte förvåna mig att du inte kommer få en krona.

 

Så var glad den dagen den går sönder och du får chansen att köpa en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleBehnam

Bra och hitta ett skydd vill ha ett silikon skydd men de flesta jag hittar är till iphone 3g tror ni de passar iphone 2g?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se så är det inte stor skillnad i storlek på dom utan det skiljer som mest 1.1mm så många skydd kommer passa.

 

Titta här för att se hur mycket det skiljer i storlek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...