Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning från iPhone till G5 funkar inte?


Matador2003

Rekommendera Poster

Matador2003

Hej!

Vill köra Internetdelning via min iPhone till min G5:a, problemet är att i nätverksinställningar så kommer inte ens usb som nätverksenhet upp som alternativ? Finns endast Firewire och bluetooth samt det vanliga. Någon som vet vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fundersam.gif Du har telefonen ansluten och delning påslagen?

 

Vilken iPhone har du samt vilket iOS och iTunes samt OS X? Har för mig att iOS4 kräver högre version av iTunes än vad man kan installera på OS X 10.4 Tiger utan kräver att du har 10.5 Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

fundersam.gif Du har telefonen ansluten och delning påslagen?

 

Vilken iPhone har du samt vilket iOS och iTunes samt OS X? Har för mig att iOS4 kräver högre version av iTunes än vad man kan installera på OS X 10.4 Tiger utan kräver att du har 10.5 Leopard.

 

Hej!

 

Det är 4,3 på iPhonen och 10.5 på G5:an. Men påverkar verkligen iTunes internetdelningen mellan dom två? Om jag kopplar in iPhonen så känner maccen av den, en dialogruta kommer upp och frågar om jag vill importera bilder etc i den, så kopplingen funkar men alltså inte internetdelningen. Ja, jag har slagit på Internetdelning i iPhonen :) Jag kopplar på samma sätt som jag gör när jag delar till min MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att iTunes inte bör påverka i detta fallet. Var bara en tanke....

 

Skumt att övrig koppling fungerar med inte delningen chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Jag antar att det är en iphone 4 du har?

 

Nej det är en 3Gs och funkar utmärkt med laptoppen annars. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...