Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3G-inställningar: Norskt abonnemang i svensk iPad


gusergus

Rekommendera Poster

Jag har tecknat ett 3g-abonnemang för min iPad som blir fördelaktigt för mig eftersom jag rör mig mycket mellan Sverige och Norge. Priset på datatrafik är detsamma i båda länderna. Abonnemanget heter TELE2 Surfebrett Medium.

 

Sim-kortet är installerat och aktiverat. iPaden indikerar att den har full täckning på Sweden 3G. Mobildata och dataroaming är aktiverat. APN är inställt på mobileinternet.tele2.no. Har även provat .se

 

Tele2 Norge bekräftar att alla inställningar är korrekta och menar att SIM-kortet fungerar och är aktiverat. Ändå kommer jag inte ut på internet utan får följande meddelande:

 

Kunde inte aktivera mobilt datanätverk

Du har inget abonnemang för mobildata

 

Är det någon som känner igen detta fel? Tele2 vill inte hjälpa mig längre och från Apple kan jag inte förvänta mig någon hjälp. (som tur är har inte abonnemanget någon bindningstid men jag vill få det att fungera då det är ända abonnemanget med normalpris i båda länderna.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det i Norge, kommer du ut på nätet där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat dataroaming?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du syncat iPaden mot datorn med norska SIMet isatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aktiverat dataroaming men i övrigt har försöken gjorts i Sverige sedan jag aktiverat kortet tidigare idag. Prövar i Norge på onsdag men det kunde ju fungerat med en gång kan man tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...