Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ikonerna i Program-mappen "syns inte"


CrazyLord

Rekommendera Poster

Hej,

 

Mitt första inlägg på ett problem som jag hoppas få hjälp med. Saken är den att plötsligt syns inte delar av mina ikoner i Program-mappen annat än som standard ikonen för vad jag antar är ett tecken för att original ikonen inte kan hittas. I samband med detta var det även problem med att programikoner i dock var osynliga, dvs en tom lucka med en blå prick som indikerade att det skulle finnas ett aktivt program på nämnda plats. Detta problem verkar dock vara löst just nu.

 

Bifogar en bild på mitt problem med ikonerna i Program-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du installerat något program som "städar" eller på annat sätt är byggt för att påverka funktioner i systemet?

 

omstart av datorn?

 

du kan prova att kasta finderns plist för att se om den blivit korrupt på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Börja med att göra en Säker Start, (håll ner skift vid uppstart) Reparera Skivbehörigheter med Skivverktyg.. Starta sedan om som vanligt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig för ungefär 2-3 veckor, startade om datorn och då var problemet löst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjorven - Jag har installerat programmet Tattletale från appstore. De ska fungera som stöldspårningsprogram så jag kan inte tänka mig att den skulle få för sig att rensa någonting

Dia2 - Lustigt, det var nämligen en omstart som gjorde at problemet uppstod, ytterligare omstart och problemen verkar vara borta. Har startat om flera ggr startat program som jag använt innan problemen uppstod.

 

Problemen är borta, förhoppningsvis för gott annars får jag återsöka tråden och pröva med de andra tipsen.

 

Tack för snabb hjälp allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också blivit av med diverse ikoner en gång, omstart löste problemet och det har inte återkommit. Bara att konstatera att oförklarliga fel även inträffar på OS X innocent.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe, som tur är inte ens tillnärmelsevis lika ofta som på PC :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...