Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Focusrite Saffire 6 USB till iMac fungerar ej


MIjo87

Rekommendera Poster

Hej!

 

För ett par timmar sedan fick jag hem den senaste iMacen och nu sitter jag för fullt med installationer. Trots detta, så har ett problem uppstått med mitt externa ljudkort som är, som rubriken säger, en Focusrite Saffire 6 USB. Jag har aldrig ägt en Mac dator tidigare men tror inte att jag har missat något med installationen av Saffire. Jag installerade drivrutinerna och Plugin Suite som också fanns på Saffires installations skiva. Trots det så reagerar inte ljudkortet när jag pluggar in den i USB:n och den kan heller inte hitta enheten alls på antingen ljud in eller ljud ut. Då är min fråga, har jag missat något? För under installationen så fick jag en påminnelse om en uppdatering till ljudkortet som jag uppdaterade, men det kan väll inte vara orsaken till det, eller? Har provat dra ur USB kabeln och plugga in den igen, ingen resultat där heller..

 

Har någon haft liknande problem eller känner till det, hjälp mig gärna!

 

/Milan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det under Systeminställningar - Ljud - Ljud ut, respektive Systeminställningar - Ljud - Ljud in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det under Systeminställningar - Ljud - Ljud ut, respektive Systeminställningar - Ljud - Ljud in?

 

 

Det står så här under "Ljud ut": Inbyggda högtalare (Typ: Inbyggd) och under "Ljud in" står det: Inbyggd mikrofon (Typ: Inbyggd) och under står det Linjeingång (Typ: Ljudport linje in)

 

Säger detta dig något? :/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där i listan under "Ljud in" och "Ljud ut" Ska ditt ljudkort dyka upp om det är korrekt installerat. Och då väljer du helt enkelt att du vill använda det.

 

Edit: Kolla också i Audio MIDI setup (Finns i Applications/Utilities). Där finns Default input/output. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...