Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3G med iPad2, vilken operatör ska man välja?


dufolc

Rekommendera Poster

Enligt SKP så är Telia i topp, tätt följda av 3, Tele2 som stärker sitt resultat av nöjda kunder, men Telenor backar. det var 2010.Men vilken har bäst täckning? tex kustnära.Priserna är liknande; 99kr/månad för upp till 6mbs men bara 2GB/månad, Telia har dock bara upp till 2mbs.Ser ut som om alla försöker få oss till 199/månad och fri surf eller upp till 10GB/månad.Vilken ska man välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror väl på hur du surfar, på iphonen så surfar jag inte upp många gig, man använder ju wifin när man kan.

antar också att om du gått förbi 2gb så sänk bara farten,

 

jag skulle testat den billiga versionen alltid lättare att byta upp sig än åt andra hållet om man inte är nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden

Lite beroede på var du bor.

Här i Skåne är inte Telia någon höjdare på 3G (observera att jag inte pratar om gsm nu...)

Jag bytte arbete och fick därigenom även byta från Telenor till Telia, och det har inte varit någon höjdare. På just 3G sidan tycker jag faktiskt att Telia är riktigt usla.

Men... bor du någon annanstans kanske det är tvärtom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Småland med telia är det ofta EDGE på iPhonen. Går väldigt segt då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken ska man välja?

 

Om du har en mobiltelefon med ett abonnemang som har tillfredsställande täckning, varför då inte bara fortsätta med den leverantören? Det är väl inte svårare än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Skåne är inte Telia någon höjdare på 3G (observera att jag inte pratar om gsm nu...)

 

Vad yrar du om? :)

 

Telia är kanon, även i Skåne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden

Vad yrar du om? :)

 

Telia är kanon, även i Skåne.

 

Nu ska ju inte detta bli en "min operatör är bättre än din" tråd...

Men, jag har upplevt en betydlig försämring på just 3G täckning och kapacitet när jag gick över till Telia.

Jag använder samma lur och rör mig runt hela Skåne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Småland med telia är det ofta EDGE på iPhonen. Går väldigt segt då. :P

Måste ju bero på vart i Småland du bor. Runt Jönköping tycker jag Telia är överlägsna. (jämför då med tele2 och 3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska ju inte detta bli en "min operatör är bättre än din" tråd...

Men, jag har upplevt en betydlig försämring på just 3G täckning och kapacitet när jag gick över till Telia.

Jag använder samma lur och rör mig runt hela Skåne.

 

Jag är egentligen ingen förespråkare för Telia men jag måste säga att deras nät är kanon, i mina ögon. Jag har använt alla befintliga operatörer i Sverige och Telia är enligt min erfarenhet inte sämre än någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...