Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern disk i form Garmin GPD


Macerell

Rekommendera Poster

Guddagens!

 

Jag undrar om ni kan förklara/hjälpa mig med en sak. Jag kopplar in min Garmin GPS ganska ofta för att antingen lägga rutter eller att jag har fått rutter från kompisar som vi använder när vi är ute o kör MC. Dessa rutter läggs i ett program som heter Basecamp. När jag kopplar in GPSn så kommer det upp 2 diskar på skrivbordet. En som säger no name och en Zumo660. No name förmodar jag är den extra disk som sitter i GPSen.

 

Problemet jag har ibland är att när jag kopplar ur disken och in igen så säger den att diskarna inte togs ut på rätt sätt och att jag skall använda "mata ut disk". Kruxet är att jag gör just det men ändå vägrar den den o läsa in disken/GPSn nästa gång jag sätter i den och jag får bara felmeddelandet att jag inte gjort rätt tidigare. Senast när det begav sig så startade jag om datorn men ändå kom meddelandet upp. Då tröttnade jag och lät det vara. 3 dgr senare slog jag på datorn igen och då funkade det.

 

Finns det något bra sätt o hantera detta på?

Om man använt "mata ut" och ändå får felmeddelandet, vad är bästa praxis då?

 

Varför funkade det igen efter 3dgr?

 

Bästa hälsningar från konverterad PC ägare till Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du matade ut dom, matade du ut båda?

När jag själv försöker mata ut en "disk" med två enheter, precis som din GPS, så frågar systemet om jag vill mata ut alla diskar. Det bör man då göra.

 

Eller din GPS kanske uppfattas som två helt olika enheter. Hur ser det ut i Skivverktyg när du har din GPS inkopplad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ena är SD-kortet och den andra är GPS:ens inbyggda minne. Du kan mata ut båda från sidofältet eller dra till papperskorgen. Men ha inte för bråttom, ibland kan det ta några sekunder innan de är utmatade. Därefter drar du ut USB-kabeln.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...