Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"The SIM Card inserted in this Phone does not appear to be support


husali

Rekommendera Poster

HEJ! Jag behöver verkligen er hjälp här då jag inte har en annan mobil att använda sad.gif

 

Jag sitter här med en Iphone 3gs köpt från USA för ett år sedan. Den var låst till At&t så låste jag upp den i USA och jailbreakade den. Idag så hängde den upp sig och ville inte funka då försökte jag återställa den men nu är det så att jag får detta meddelande ""The SIM Card inserted in this Phone does not appear to be supported".

 

Jag har inte At&t SIM kortet kvar, så hur ska jag kunna komma över detta? kan man jailbreaka den och låsa upp den utan SIM-kortet? hur i såna fall då jag aldrig har Jailbreakat en iphone innan.

 

Väldigt tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Då får du använda redsn0w för att jailbreaka, aktivera och installera iPads baseband, sedan ultrasn0w för att låsa upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte rekommenderat att använda Ipads baseband. Finns risk för att GPSen slutar fungera och man vet inte vilka andra problem som kan uppstå i framtiden. Använd på egen risk. Du kan glömma garanti om du uppdaterar till Ipads baseband och det går INTE att nergradera basebandet.

Hade jag varit dig så hade jag bitit i det sura äpplet, skaffat en annan telefon tills vidare och väntat på att 05.16.02 kan låsas upp. Men du gör som du vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du använda redsn0w för att jailbreaka, aktivera och installera iPads baseband, sedan ultrasn0w för att låsa upp

 

Okej, Jag ska söka efter hur man installerar Ipads baseband så får vi se om jag lyckas med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte rekommenderat att använda Ipads baseband. Finns risk för att GPSen slutar fungera och man vet inte vilka andra problem som kan uppstå i framtiden. Använd på egen risk. Du kan glömma garanti om du uppdaterar till Ipads baseband och det går INTE att nergradera basebandet.

Hade jag varit dig så hade jag bitit i det sura äpplet, skaffat en annan telefon tills vidare och väntat på att 05.16.02 kan låsas upp. Men du gör som du vill ;)

 

 

Okej vilka andra risker finns det med att använda Ipads baseband? Jag bryr mig inte så mycket om garantin då jag inte har någon garanti kvar. Iphonen är köpt från USA för mer än ett år sedan så jag tror inte att den har någon garanti längre.

 

Finns det ingen lösning? Något slags aktiveringskort? eller måste jag beställa At&t kort från USA?

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera kan du göra med redsnow men det kommer inte göra så att du kan ringa med den.

Ingen som vet riskerna med att använda "fel" baseband. Kan ju vara så att firmwares i framtiden förutsätter att du måste ha ett visst baseband annars fungerar det inte alls. Om det händer kommer man inte kunna uppdatera över huvudtaget. Men som sagt ingen vet vad som händer i framtiden. Använd på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera kan du göra med redsnow men det kommer inte göra så att du kan ringa med den.

Ingen som vet riskerna med att använda "fel" baseband. Kan ju vara så att firmwares i framtiden förutsätter att du måste ha ett visst baseband annars fungerar det inte alls. Om det händer kommer man inte kunna uppdatera över huvudtaget. Men som sagt ingen vet vad som händer i framtiden. Använd på egen risk.

 

 

Aktivera baseband först med redsn0w och sen lås upp med ultrasn0w? då kan jag ringa med den och anävnda den som vanligt med egen risk?

Men grejen är att det inte ens möjligt att ändra på baseband med redsn0w. Så gjorde jag iaf.

 

Starta redsn0w 0.9.6rc9---> Browse -----> iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw (3.1.2) --------> då får jag ju "unable to recognize specified ipsw" och kan inte trycka på "next" ?

 

va gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Du måste använda 4.2.1 (redsn0w unlock edition är inte kompatibel med ios3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...