Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Mouse tappar anslutningen


maltemaxi

Rekommendera Poster

Varför tappar min Magic Mouse anslutningen hela tiden? Jag gör bara normala saker (om det ens har nån påverkan). Är det glapp i bluetooth-mottagaren? Är det glapp i Magic Mouse´s sändare? Eller vadå?

Macmodell: Macbook pro 3,1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa slå av wifi:n för att se om problemet upphör,

 

om du kör med "G" router testa med en "N" "wifi" alltså,

 

det var vad jag fick fram när jag googlade problemet

 

antar att du har fräscha batterier i musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om den kopplar upp sig till någon annan bluetooth pryl. Min gör det om min Macbook Air som den normalt används till somnar in så kopplar den sig istället till min Macbook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen annan mac. Och jag vet inte hur man ändrar wifi. Jag tänker inte köpa en ny router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade samma problem, va helt vansinnig på skiten, men så köpte jag lite dyrare finare batterier å sen dess har de funkat.

så testa att byta batterier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, själv använde jag ICA AA batterier. Och först apples egna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Kan vara ett batteriproblem-tycker jag tappar muskontakten (plumpa skämt undanbedes) med en uppsättning av Apples laddbara batterier och inte med de andra seten.

Oxiderade kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att jag med en Mighty Mouse oftare har problem med fenomenet när det är låg nivå på batterierna. Hade även stora problem med "billiga" batterier man köpte (oavsett laddning) än efter att jag köpte Apples "egna batterier" med tillhörande laddare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...