Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överhettning med 2011 Macbook Pro 13!


Burtono

Rekommendera Poster

Ett tips är att köra Aktivitetskontroll och lägga processorstaplar i Dock för att se hur mycket burken blir belastad. Det går ju att köra html5 för att minska processorbelastningen när man kollar YouTube mm. Sen ser man ju om något inte står rätt till. Ligger staplarna på 30% när man inte gör något så vet man ju att nåt är galet.

...

Jag hade en process som fastnade tidigare med jämna mellanrum men som verkar ha slutat krångla med den sista uppdateringen. Men den snodde mer än 100% av en processor utan att det märktes mer än att daton segade utan synbar anledning.

post-363-014539300 1299671807_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är synd att de slarvar, speciellt när deras datorer är så dyra. Efterlyser fortfarande om någon har en macbook pro 13 2011 som inte blir varm av mitt test. Om det finns kanske jag testar att köpa en till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis hämtat min MBP 13 (min första kan tilläggas w00t.gif) , testat lite med daily show åt dig. Vid vanligt surfande är min dator ungefär 45-48 grader och fläkten går 1999-2000, knappt hörbart alltså. Kollade på ett helt klipp och temperaturen gick upp till 60-ish, fläkthastighet väldigt låg.

Efter klippet var slut så när ett annat skulle laddas så fick "flash plugin container" spelet och gick med 99 % av CPU användningen. Fick tvångsavsluta chrome. Som sig bör med den belastningen började fläktarna gå på högvarv, har sett detta problem tidigare på olika PC / Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du en extern skärm inkopplad? Jag har också stött på samma problem på pc datorer, aldrig på en mac dock. Berätta gärna mer när du testar fler program. Tack för att du testar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm detta program! Om inte datorn klarar av sig själv ska inte du försöka.

 

Jag har upplevt att rensa datorn ofta, därmed lär den sig och håller typ 52 grader, kör man tunga program på med fläkten.

fläkten är inte så vansinnet dyr om den skulle paja, alt kraftigare dator!!!!, jag kör med 2,26 4mb 250gb no prob! :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har precis samma problem. Extern skärm och titta på strömmad media funkar inte alls. MBP13 I5 med 5400RPM-disk (inte för att jag tror disken spelar nån roll).

 

Utsidan på datorn är kall men CPUn verkar alltid va varm alltid. Som standar ligger min på typ 60-70 grader. Och när man tittar på flash (testade precis på SVT-play) på extern skärm tar de ca 1-2 min innan tempen är över 90 och fläkten låter som tusan.

 

Så stökigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat bra test (som inte har med extern skärm att göra är att spela angry birds i chrome store (http://chrome.angrybirds.com/) Det tar min ca 20 sekunder innan datorn är uppe över 95 grader, varm på baksidan & flåkten går för fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat bra test (som inte har med extern skärm att göra är att spela angry birds i chrome store (http://chrome.angrybirds.com/) Det tar min ca 20 sekunder innan datorn är uppe över 95 grader, varm på baksidan & flåkten går för fullt.

 

 

Spelade mer än 10min och temperaturen översteg aldrig mer än 50grader och fläkten låg på 2000varv

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft några som helst problem med min iaf. haft den i en vecka nu och inga märkliga temperaturer eller högljudda fläktar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade spela angrybirds länken med hd kavlitet och temperaturen pendlade hela tiden runt 44-45 och knappt något ljud alls av fläktarna! så det känns konstigt att bara vissa har det här problemet:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

testade spela angrybirds länken med hd kavlitet och temperaturen pendlade hela tiden runt 44-45 och knappt något ljud alls av fläktarna! så det känns konstigt att bara vissa har det här problemet:/

 

Vilken webbläsare använde du? Med Safari får jag samma resultat, med Chrome ligger min kring 85 C...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är nog nått manko med chrome faktist. Kör jag det i safari får jag under 60 c och de är nog heltok. Jag har även märkt de problemet på andra ställen.

 

Jag har installerat om osx också så får vi se om de nu skulle hjälpa. Just nu är det nog godkända fläktljud. Den låter mer än jag tänkt när man sitter i adobeprogrammen men de ska man kanske räkna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Crome innehåller ju en egen implemetering av flash så man kan köra flashinnehåll på en dator som annars inte har flash installerat. Det borde innebära att det säkert är så att det fungerar bättre i Safari för att där är en nyare och bättre version av flash installerad i OS X än de som Crome använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min mbp i5 nästan en vecka nu och har inte haft några problem med värmen eller fläktarna, cooler than a mint!

 

Däremot så låter den ''hackigt''..de där ljudet som är när man startar upp datan och när den ''tänker'' eller va man ska säga, så

låter min hela tiden! jävligt störigt. Någon som vet om de är så i början bara kanske när den är ny eller är de nåt man ska få uppkollat? vill ju inte ha de så hela tiden, för de är ju jävligt drygt när man sitter och jobbar på den eller kollar en film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde Minecraft i Ett litet fönster och reducerad grafik. 95°C. Yay .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, det är min andra mbp som är såhär och båda är köpt ny från affären. Dock ingen som har haft problem med fläkten, har iofs inte kört så tunga grejer på den här nya. Men båda har låtit konstigt, hackigt ljud typ...ska ringa apple på måndag och se va dom säger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Spelar en del betapet.. 90 grader på cpu med en gång! Har en MBP 13 mid 2009 och problemet med väldigt varm dator kom för 1 månad sen. Sen dess har jag öppnat locket under och fått bort lite damm och testat en massa annat men inget fungerar. Bränner mig ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade allt bra med samma spel tidigare? Är det flashbaserat? Kan det ha börjat bli problem efter att du uppdaterat flash eller någon annan komponent i systemet?

 

Provat återställa SMC? Styr värmehanteringen i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...