Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aperture startar inte


setterborg

Rekommendera Poster

setterborg

Aperture startar inte! Det ser så bra ut - iconen hoppar - sen händer inget, inget felmeddelande, programmet går bara inte. Har försökt att avinstallera programmet med uApp - det går inte riktigt, det blir en rest kvar som också heter Apperture.app, den är dock bara 2.3 MB. App Store säger bara att jag redan har programmet installerat.

Jag gjorde en systemåterställning med en vecka gammal Time Mashine kopia - ingen skillnad, dvs programmet gick inte att starta och inte heller att ta bort.

Har slut på idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store säger att programmet är installerat därför att du har Aperture.app kvar.

Det kan vara behörigheter som gör att det inte går att ta bort. Normalt brukar det räcka med att slänga i papperskorgen, men så har jag inte använt uApp - vet inte vad det är ens.

Troligen har uApp strulat till något.

 

CleanMyMac är ett program som jag använder för avinstallation av program som lägger sig på flera ställen i systemet och det fungerar fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

setterborg

OK CleanMyMac rensade bra - nu verkar Apples servara göra en planerad uppgradering - så App Store svarar inte. Får försöka ikväll i stället

Tack för tipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

setterborg

Nu verkar Apples servrar vara uppe igen - men nu har App Store sluta att fungera, programmet vill inte starta! Samma förlopp: det ser ut som om programmet startar - sen händer inget och inga felrapporter

Funderar på att göra en ny ren installation på en ny separat disk

Har jag fått virus - Macens första - inte troligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din profil rätt? Om så, jag tror inte Aperture 3 går att köra på en G4-processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

setterborg

Min G3 är pensionerad - detta är en iMac alu från 2007

Aperture har gått klockrent fram till för cirka två veckor sedan - har inte använt programmet på ett tag (två veckor), nu startar det inte - inte heller vill App Store starta. Inget annat verkar vara påverkat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...