linusjonsson Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Jag har letat som satan men hittar ingen lösning på vad jag ska skriva i alla rutor som kommer upp när jag vill lägga till min skolmail (roundcube) till apple mail? Vad ska jag tillexempel skriva i "server för inkommande epost" osv osv.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 De uppgifterna ska du ha fått från skolan. Det har vi ju ingen som helst aning om. Har de en hemsida som är åtkomlig för allmänheten där det står e-postuppgifter? Har du en länk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Server för inkommande mail: Det är adressen till servern (datorn) som mailen hämtas ifrån. Det kan ju inte vi svara på. Vi vet inte vad din skola har för adress till sin server. Server för utgående mail: Det är adressen till servern (datorn) som mailen skickas till. Återigen, ett fall för din skola att svara på. Ditt användarnamn, lösen, inställningar för server och typ av mailprotokoll (POP eller IMAP) och övriga inställningar som autentisering, SSL med mera - allt detta kan den tekniska supporten för din e-posttjänst svara på. Dessa inställningar är nämligen olika för olika e-posttjänster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.