linusjonsson Postad 4 mars, 2011 Share Postad 4 mars, 2011 Jag har letat som satan men hittar ingen lösning på vad jag ska skriva i alla rutor som kommer upp när jag vill lägga till min skolmail (roundcube) till apple mail? Vad ska jag tillexempel skriva i "server för inkommande epost" osv osv.? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 4 mars, 2011 Share Postad 4 mars, 2011 De uppgifterna ska du ha fått från skolan. Det har vi ju ingen som helst aning om. Har de en hemsida som är åtkomlig för allmänheten där det står e-postuppgifter? Har du en länk? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 4 mars, 2011 Share Postad 4 mars, 2011 Server för inkommande mail: Det är adressen till servern (datorn) som mailen hämtas ifrån. Det kan ju inte vi svara på. Vi vet inte vad din skola har för adress till sin server. Server för utgående mail: Det är adressen till servern (datorn) som mailen skickas till. Återigen, ett fall för din skola att svara på. Ditt användarnamn, lösen, inställningar för server och typ av mailprotokoll (POP eller IMAP) och övriga inställningar som autentisering, SSL med mera - allt detta kan den tekniska supporten för din e-posttjänst svara på. Dessa inställningar är nämligen olika för olika e-posttjänster. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.