Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fönster som täcker hela skärmen


Macair

Rekommendera Poster

Hej :)

 

När jag t.ex är inne på safari så är fönstret väldigt litet, och när jag trycker på den gröna knappen längst upp till vänster så hjälper det inte. Därför undrar jag om man kan få ett fönster som fyller hela skärmen?

 

/ Macair

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara så att du vet den gröna knappen anpassar fönstret efter sidans innehåll så ett större fönster än det resulterar bara i extra vit område i kanterna(det finns några undantag som macrumors som anpassar sidan till hur stort fönster man har men de sidorna är inte många.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen för att få fönstret över hela skärmen när man trycker på det gröna plus-tecknet i vänstra hörnet heter Right Zoom: http://www.macupdate...0591/right-zoom

 

Så slipper man hålla på och dra i nedre högra hörnet. Tummeupp.gif

 

Det var bättre :)

Hur aktiverar man Right zoom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med Lion kommer fullskärm som det borde vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bättre :)

Hur aktiverar man Right zoom?

 

Du trycker på denna länk. Sedan installerar du bara programmet som lägger sig i bakgrunden och också startar upp med din Mac. Den har en liten inställningspanel också men det i stort sett enda det gör är att maximera de flesta programfönstren med ett grönt plustecken till att täcka hela skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte...det kom upp ett fönster där de stod "safari kan inte hämta filen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på http://www.macupdate...591/right-zoom.

Tryck på Download now. post-43134-065837500 1299267399_thumb.png

Öppna mappen och dra RighZoom till Programmappen.

Öppna RightZoom från programmappen. post-43134-044992500 1299267524_thumb.png

RightZoom lägger sig nu i bakgrunden och du kan testa att klicka på gröna pluset för att maximera ett fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Det gick inte...det kom upp ett fönster där de stod "safari kan inte hämta filen"

Kör länken i en annan webläsare? :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen poäng att ha mycket tomt utrymme i ett fönster... innehållet blir inte större bara för att du drar ut fönstret. Det blir bara mer tomhet. MacWorld exempelvis tar upp 3/4 skärmen, det ger 1/4 utan något alls. Och det som är längst ut är dessutom reklam... alltså rätt ointressant.

 

Men, vill man ha innehållet större då förstorar man genom att starta med nypta fingrar och dra isär dem på plattan.

Där har vi något användbart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar ska testa era tips, återkommer om hur det har gått:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bara mer tomhet.

 

Poetiskt :)

 

Jag håller annars med, jag tycker inte alla fönster behöver maximeras Apples lösning där fönstret anpassas efter innehållet är helt klart smartare än Windows variant. Men ibland kan jag tycka det ser lite rörigt ut när man ser andra fönster runt om det jag tittar på. All fokus vill jag ha riktat till det jag arbetar med och därför blir det ofta mer harmoniskt med ett maximerat fönster.

Vi får se hur det blir med Lion. Där ska det ju satsas mer på fullskärmsprogram och då på det "snygga sättet" med innehåll ut i kanterna. Utan tomhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poetiskt :)

 

Jag håller annars med, jag tycker inte alla fönster behöver maximeras Apples lösning där fönstret anpassas efter innehållet är helt klart smartare än Windows variant. Men ibland kan jag tycka det ser lite rörigt ut när man ser andra fönster runt om det jag tittar på. All fokus vill jag ha riktat till det jag arbetar med och därför blir det ofta mer harmoniskt med ett maximerat fönster.

Vi får se hur det blir med Lion. Där ska det ju satsas mer på fullskärmsprogram och då på det "snygga sättet" med innehåll ut i kanterna. Utan tomhet...

 

 

se till att gömma de program du inte jobbar med så slipper du problemet. alt klick på skrivbordet eller annat program gömmer det aktiva programmet. det funkar även med äpple + H.

 

 

(kräver iof att du har skrivbordet städat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...