Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

720p MKV i nya iPad 2?


mcmark

Rekommendera Poster

det stod att den stödde 1080p så 720p borde inte vara ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Video mirroring and video out support: Up to 1080p with Apple Digital AV Adapter or Apple VGA Adapter (cables sold separately)

Video out support at 576p and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with Apple Composite AV Cable

Video formats supported: H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats."

Det här stod på den gamla iPadens förklaring, ingen skillnad mot nu. Den nya iPadens inbyggda videoprogram har inte funktionen att spela upp mkv filer, likt den gamla.

Det jag undrade var om tredjepartsprogram skulle kunna klara av 720p mkv med det nya A5 chipet? Det klarade A4 inte av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt. Det krävs rätt mycket för att orka med 1080p. Förstår inte riktigt vad man ska ha 1080p till på en skärm som inte kan visa upp den upplösningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt. Det krävs rätt mycket för att orka med 1080p. Förstår inte riktigt vad man ska ha 1080p till på en skärm som inte kan visa upp den upplösningen ;)

 

till en tv kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men att skicka ut en bild till en tv är inte särskilt upphetsande, iPaden skickar ut sin skärmbild på 1024x768, men ipaden rapporterar 1080p signalmässigt, kort sagt så får du en pillarbox på din TV vad du än gör, så att strömma ut en 1080pfilm på en TV kommer att ge dig en frimärksbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men att skicka ut en bild till en tv är inte särskilt upphetsande, iPaden skickar ut sin skärmbild på 1024x768, men ipaden rapporterar 1080p signalmässigt, kort sagt så får du en pillarbox på din TV vad du än gör, så att strömma ut en 1080pfilm på en TV kommer att ge dig en frimärksbild.

 

 

Ja, rätt värdelöst att den inte fyller ut hela tvn !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magadovski

lite sniket att dom inte skickar med hdmi kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jo, men att skicka ut en bild till en tv är inte särskilt upphetsande, iPaden skickar ut sin skärmbild på 1024x768, men ipaden rapporterar 1080p signalmässigt, kort sagt så får du en pillarbox på din TV vad du än gör, så att strömma ut en 1080pfilm på en TV kommer att ge dig en frimärksbild.

 

Stämmer inte! När du visar hemskärmen så ja då får du pillarbox men kör du igång en film så expanderar den till fullskärm. Se denna film

Dom har ju visat Real Racing 2 HD där dom spelar spelet i 1080p på fullskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de första grejerna jag testade. Drog in en 720p mkv i vlc appen. Försökte starta men fick upp en varning om att den kan ha problem att spela upp filen. Och det hade den också. Bättre än innan om jag minns rätt men det laggade en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer inte! När du visar hemskärmen så ja då får du pillarbox men kör du igång en film så expanderar den till fullskärm. Se denna film

Dom har ju visat Real Racing 2 HD där dom spelar spelet i 1080p på fullskärm.

 

Tydligen hade jag fel, men den informationen fanns inte när jag skrev mitt inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...