Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa Bluetooth STEREO headset?


iPhånen

Rekommendera Poster

IPhone 4 Bluetooth är instabil. Jag har testat flera olika stereo headset (Jabra Clipper, Nokia 903, SonyEricsson BH 205 + MW600).

 

Det som fungerar minst dåligt är MW600 men kontakten är inte helt stabil, ibland kopplar telefonen ifrån utan synbar anledning. Men alla knappfunktioner fungerar (när den har kontakt).

 

Jabra Clipper har inte samma problem med obegriplig frånkoppling. Däremot kräver den otroligt kort avstånd eller helt "fri sikt". Stoppar man ned telefonen i framfickan bryts kontakten ofelbart. Har man ett fodral i bältet fungerar det. Clippern är vettig annars för den är väderskyddad och känns inte lika ömtålig som MW600, vilket är bra när man åker puder :-)

 

Har testat headseten även mot andra telefoner och slutsatsen är (tyvärr) att iPhone 4 har ganska kass Bluetooth.

 

Någon som känner till ett analysprogram för mätning av verklig BT-kontakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jabra BT3030 funkar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar finnas individuella skillnader mellan olika iPhone 4. Här är några inlägg om MW600 som fugerar klockrent för vissa men dåligt för andra:

Mw600 från Sony-Ericson funkar klockrent.

Prisvärd BT headset får man leta efter, men här ett.

 

Jag får inte min iPhone 4 (4.2) & MW600 att "fungera" ihop:-( Dvs mitt problem är att när enheterna går in i "vila" så tappar de kontakten/parandet ...

dvs det går bra att para ihop och lyssna på iPod. Men om jag inte använder headsetet på ett tag, kan jag ej ta emot samtal i headset, och kan inte heller ta emot samtalet direkt iPhone...

 

Några andra med samma bekymmer? och i såfall hur har ni löst det?

 

 

 

Tack för ordet

//Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att de hade fasvänt ena kanalen, vilket totalt sabbade ljudbilden, är det här fortfarande ett av de bästa som någonsin tillverkats:

 

http://www.a2dp.info/Motorola-Headsets/Motorola-S705-SoundPilot.html

 

Med BT class 1 (100m räckvidd) kunde man lämna telefonen inne och bara ha headsetet på sig ute i trädgården. Dessutom vettig taltid.

 

Synd det där med fasvändningen bara... Fick mig att lämna tillbaka det efter någon månad, och flera år senare har jag fortfarande inte hittat något som kommer i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara intresserad av headsets (som har mikrofon och hanterar även telefonsamtal) inte headphones (som bara är till för att lyssna på musik).

Ska testa Jabra BT3030 men eftersom den är flera år gammal borde Jabra Clipper vara minst lika bra

 

/iPhånen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill varna iPhone-användare (i vart fall iPhone 4) för Jabra Clipper. Jag reklamerade mitt första för så fort jag stoppade ned telefonen i framfickan på byxorna bröts kontakten (både vid samtal och musik). Jabras support var mycket hjälpsamma och skickade ganska snabbt ett nytt headset. Men eftersom även det nya headsetet har exakt samma problem, har jag lagt ned det helt. Har nu även testat SonyEricsson MW600 som är något bättre. Men tydligen har iPhone 4 ganska svag bluetooth. Till slut blev jag tvungen att gå tillbaka till Nokia för att få tag på ett fungerande BT-stereo-headset. Har nu använt BH-214 ett par dagar och det fungerar helt perfekt! För bättre ljudkvalitet använder jag dock mina egna Sennheiser-lurar.

 

=> BÄST STEREO-BT HITTILLS ÄR NOKIA BH-214

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med min Sennheise MM200. den har lite brus när det inte är någon aktivitet, men upplever bra ljud både vid musik och samtal.

 

kan vara så att min standard inte är så hög :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Om man har en bluetooth handsfree med A2DP, kan man då använda den när man tittar på film på sin MacBook Pro, t.ex. med programmet VLC? Eller fungerar A2DP bara till musik och telefonsamtal (Skype)? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...